Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

> 2019 > 2018 > 2017 > 2016 > 2015 > 2014 > 2013 > 2012 > 2011

Aplec de l'Esperit 2014

Data: 9 / juny / 2014

El dissabte 7 de juny es va celebrar a Banyoles l'Aplec de l'Esperit 2014

El dissabte 7 de juny de 2014, vigília de la Pasqua de Pentecosta, es va celebrar a Banyoles l’XI Aplec de l’Esperit. La trobada interdiocesana va reunir més de 2.000 adolescents i joves, convocats pels bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) i vinguts de les deu diòcesis amb seu a Catalunya (Barcelona, Tarragona, Girona, Lleida, Sant Feliu de Llobregat, Solsona, Terrassa, Tortosa, Urgell i Vic), i sota el lema “És el Senyor!”.

Des de primera hora, els joves del Bisbat van anar pujant en els diversos busos que la Delegació de Joves havia posat a disposició dels participants i, a poc a poc, van anar arribant al voltant de l’estany de Banyoles, a la zona dels Desmais, on van poder assistir a una petita representació teatral de benvinguda i que els convidava a convertir l'estany de Banyoles en el llac de Galilea.

Al llarg de tot el matí, i dividits en grups i espais, els joves van poder viure tres experiències que van tenir com a objectiu poder trobar-se amb Jesús; en la pregària, escoltant què els diu l’Evangeli a la seva vida (treballant els textos bíblics) o veient com el Senyor és viu i present a través de l’itinerari vital d’una persona

A la tarda, l’activitat es va concentrar al Parc de la Draga, on hi ha va haver diversos testimonis i actuacions musicals i van acabar amb una cantada conjunta de l'himne de l'Aplec.

Un cop acabada aquesta estona tothom va entrar cap a l'Eucaristia. Una barca presidia l'altar i la música de l'Orquestra Diocesana del Bisbat de Girona va amenitzar la celebració. Al final de l'Eucaristia tots els assistents van poder veure acabat el dibuix que havia fet durant la missa en Bernat, un jove del nostre bisbat. Davant d'aquella imatge, Mons. Pardo, en nom de tots els bisbes de la CET, va adreçar als joves el missatge final de l'Aplec de l'Esperit:  “Jesús ens diu et necessito. Necessito els teus llavis per parlar. Necessito les teves mans per beneir, per acaronar, per transformar. Necessito els teus peus per arribar a altres nois i noies i per acompanyar-los. Necessito els teus ulls per contemplar a tothom amb tendresa. Necessito el teu cor per estimar. Et necessito. Vine amb mi!”.

Torneu a reviure l'Eucaristia escoltant les cançons i mirant l'àlbum de fotos!

Envia

Grup de Vilafranca a l'Aplec de l'Esperit

Àlbum amb les fotos d'alguns grups del Bisbat a l'Aplec de l'Esperit [+]