Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

G. PERE FERRER, NOU PROVINCIAL DELS MARISTES

Data: 09 / agost / 2016

"NO COMENCEM DE ZERO, SOM HEREUS D'UNA HISTÒRIA"

El G. Pere Ferré és el nou provincial dels germans maristes. La província marista de l’Hermitage es va reunir de l'1 al 5 d'agost a la casa mare de Notre-Dame de l’Hermitage amb motiu del seu cinquè capítol provincial. I va elegir el G. Pere Ferré com a relleu del G. Maurice Berquet, després d'un mandat de dos triennis.
El capítol va aplegar uns 50 maristes i uns 8 laics, a més del G. Emili Turull, superior general, i el G. Antonio Ramalho, conseller general.
El nou Consell Provincial està format pels germans Xavier Giné, Manel Martín, Jaume Parés, Mateos Levantinos, Michel Morel, Ramon Rúbies, Gabriel Villa-Real i Jean Ronzon.

El Capítol va recordar els 13 anys de la creació de la província de L'Hermitage. Aquesta província aplegava dues províncies franceses, una catalana i diversos districtes i sectors. Es va dir que "han estat tretze anys de confluència d’orígens, de cultures, de llengües, de tradicions maristes..., sense devaluar la diversitat, camí d'una comunió cada vegada més inclusiva. Sis països en dos continents, dues llengües oficials (francès i català) i quatre més en el camp de la missió (castellà, grec, hongarès i àrab). Amb presències i missions diverses, entre d'altres: educatives, socials en les perifèries, testimonials i ecumèniques".

El G. Pere va estudiar en dues escoles maristes, a Badalona i Barcelona. Després d’alguns anys com a animador de grups de pastoral, el 1988 va ingressar al noviciat a Lleida on va fer la seva primera professió. Va fer el juniorat a Alcalá de Henares i Barcelona i va iniciar una comunitat d’inserció a Santa Coloma de Gramenet amb altres dos germans, combinant el treball social i parroquial amb el del Col.legi marista de Badalona. Va estudiar farmàcia, ciències religioses i psicologia i va desenvolupar la funció de Vicari provincial que va iniciar l’any 2010 i va concloure a l’agost de 2016.
Després de la professió perpetua, que va ser l’any 1994, va continuar el curs de formació per a formadors de 1996 a 1998 a Valpré (França), abans de dedicar-se a la pastoral de les vocacions i la formació de postulants. Des del 2001 fins el 2009 va ser mestre de novicis en el noviciat interprovincial de Sevilla i més tard va passar un any a la comunitat i col.legi de Lleida.

Delegat: P. Josep M. Henríquez Farreras, OSB

Altres membres de la delegació:
Gna Teresa Gamisans, CCV
Gna. Enriqueta Guarch, OSB

vidac@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
9/06/2019
PROFESSIÓ SOLEMNE DEL G. PAU VALLS I GONZÁLVEZ, MONJO DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE MONTSERRAT
Avui, en la Solemnitat de la Pentecosta, durant la missa conventual, el monjo Pau Valls i Gonzá... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG