Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

Constituït a Vilafranca el Grup Estable de Diàleg i Consell Ecumènic

Data: 30 / abril / 2016

Grup Estable de Diàleg i Consell Ecumènic

L’òrgan pretén treballar conjuntament diverses esglésies cristianes per crear un espai de diàleg en matèria ecumènica

El passat dissabte 30 d’abril de 2016, al matí, a l’església de Sant Francesc d’Assis de Vilafranca del Penedès, va tenir lloc una reunió entre diverses persones de confessions cristianes amb l’objectiu d’establir ponts de diàleg i de treball conjunt entre catòlics, evangèlics i ortodoxos.
La reunió va servir per posar de manifest la necessitat de treballar plegats en tendir ponts i realitzar accions conjuntes. És per aquest motiu que, a partir dels contactes de la delegació diocesana d’Ecumenisme del bisbat de Sant Feliu de Llobregat, s’ha constituït el Grup Estable de Diàleg i Consell, que pretén assessorar i treballar en el marc dels límits territorials del bisbat (comarques de l’Alt Penedès, Baix Llobregat i Garraf) sobre aquesta temàtica encara que no s’exclou a cap persona ni a cap iniciativa que procedeixi d’altres llocs.
Segons Xavier Artigas, delegat diocesà d’Ecumenisme del bisbat de Sant Feliu: “Aquesta trobada ha estat força enriquidora i pot ser una oportunitat privilegiada per avançar tots junts, sense presses, en la comunió fraterna. Que l’Esperit Sant ens ajudi a descobrir quins són els camins més adients”. Per una altra banda, Lluís Brull, de la Comunitat La Vinya, de Castelldefels i Gavà, va dir: “Aquestes trobades del món cristià haurien de servir per esforçar-nos des de tots els cantons possibles perquè no quedessin solament en unes declaracions de bons desitjos i intencions”. Finalment, Germán López Cortacans, de l’Església Evangèlica de Catalunya, va valorar molt positivament aquest tipus de trobades ecumèniques: “De la reunió del grup ecumènic, destacaria dos aspectes. En primer lloc, l’ambient fraternal on, una vegada més, constatem que estem en el mateix camí en el seguiment del Senyor. A més, estem convençuts de la necessitat de donar testimoniatge conjunt a la nostra societat del missatge d'esperança en Crist”. Per una altra banda, també participarà a les reunions com a convidat per la seva experiència en el camp de l’ecumenisme Mn. Josep Esplugas Capdet, delegat diocesà d’Ecumenisme i Relacions Interreligioses del bisbat de Terrassa.
Una de les primeres accions serà una taula rodona amb diferents representants d’esglésies cristianes a la tardor, a Vilafranca, i s’estableix aquesta ciutat i l’església de Sant Francesc com a espai per a les reunions del Consell. D’altres activitats que es realitzaran seran conferències, presentacions de llibres i pregàries. Igualment, es previst realitzar algun tipus d’acte en relació als 500 anys de la proclamació de les 95 tesis de Martí Luter que tindrà lloc el 2017 i que va suposar l’inici de la reforma luterana.

(Nota de premsa escrita pel Sr. Daniel Sancho)

Delegat:  Mn. Xavier Artigas Manetas  DP

Equip assessor de la Delegació:

Daniel Sancho París

Ma. Pilar Lozano Ferrer