Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

Projecte Raquel

Data: 02 / juny / 2015

El Projecte Raquel té com a finalitat oferir a les persones implicades en un avortament provocat atenció individualitzada mitjançant una xarxa diocesana de mossèns, consellers i psicòlegs i psiquiatres. L'atenció individualitzada implica l'acompanyament en un procés psicològic i espiritual de sanació i reconciliació.

El Curs de Capacitació, que hem començat el dimecres 3 de juny, té lobjectiu de "conèixer i entendre quina ha estat la ferida i el mal psicològic i espiritual pel que passen les persones que ha sofert un avortament provocat i aprendre a "col·laborar en la curació, cadascú des de el seu paper divers i específic, acostant a la persona a la misericòrdia de Déu i a la reconciliació"

Aquest curs de capacitació té deu sessions en les que han de participar tots aquells que seran els consellers.

Què diu Papa Francesc sobre l'avortament?
Llegim EG n. 214:
"Precisament perquè és una qüestió que fa a la coherència interna del nostre missatge sobre el valor de la persona humana, no ha d’esperar-se que l'Església canviï la seva postura sobre aquesta qüestió. Vull ser completament honest respecte d'això. Aquest no és un afer subjecte a suposades reformes o «modernitzacions». No és progressista pretendre resoldre els problemes eliminant una vida humana. Però també és veritat que hem fet poc per acompanyar adequadament les dones que es troben en situacions molt dures, on l'avortament se’ls presenta com una ràpida solució a les seves profundes angoixes, particularment quan la vida que creix en elles ha sorgit com a producte d'una violació o en un context d'extrema pobresa. Qui pot deixar de comprendre aquestes situacions de tant de dolor?"

Delegats:
Juan Antonio Rodríguez Reyes