Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

OBERTURA CAUSA DE CANONITZACIÓ DE LA SERVENTA DE DÉU MARIA ENCARNACIÓ COLOMINA AGUSTÍ, COFUNDADORA DE LES MISSIONERES FILLES DE LA SAGRADA FAMÍLIA DE NATZARET

Data: 15 / setembre / 2015

A l’Arquebisbat de Barcelona s’ha obert la Causa de Canonització de la Serventa de Déu Maria Encarnació Colomina Agustí (1848-1916).
“Mare Encarnació Colomina va seguir els camins de Déu amb la gràcia divina i sempre guiada per Sant Josep Manyanet. Foren camins difícils que va seguir discernint constantment i formant a les seves religioses per tal que fossin un família per a les famílies (...) Hi veig molt educadors. L’escola és un element necessari per a la transformació del món i aquest acte ha de ser un estímul per a tots els educadors cristians. Joiosa i valorada vocació la dels mestres! Felicitats a tota la Congregació!”.
Amb aquestes paraules del Sr. Cardenal Arquebisbe de Barcelona es va concloure la sessió d’obertura de la Causa de Canonització de la Serventa de Déu Maria Encarnació Colomina, cofundadora de les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret.
A l’acte va reunit a nombroses religioses i religiosos de sant Josep Manyanet, els membres de les comissions de censors i perits en història, sacerdots diocesans, familiars de la Serventa de Déu i membres de les comunitats educatives dels col.legis de les Missioneres de Natzaret, que han reconegut sempre en ella la dona valenta i audaç que Déu va posar en el camí de sant Josep Manyanet per a ajudar-lo en la fundació de la seva obra femenina.
El Postulador de la Causa, P. Josep M. Blanquet, SF, va glosar la figura de la Serventa de Déu com la d’”una dona de Déu, d’intensa vida de pregària, forta i fidel, treballadora i sacrificada, sempre en recerca de la voluntat divina, que ella va llegir com una mística del quotidià, de les coses amagades als ulls humans”.
Després van venir les formalitats jurídiques pròpies de l’acte: la lectura del nomenament i súplica del P. Josep M. Blanquet, SF, com a Postulador de la Causa; el Nihil obstat de la Congregació de les Causes dels Sants i la lectura dels decrets del Cardenal Arquebisbe de Barcelona pels quals introdueix la Causa i nomena el Tribunal eclesiàstica format pel P. Ramon Domènech, OFM, Jutge delegat; P. Vicente Beneditto, OP, Promotor de Justícia; Sra. Chiara Rostagno, Notària, que, després del Cardenal Arquebisbe i el Postulador, va jurar els seus respectius càrrecs.
Després de llegir l’acta de la sessió, la Mare Montserrat del Pozo, Superiora General de la Congregació, va dirigir unes paraules d’agraïment al Sr. Cardenal i a tots els que havien fet possible l’acte, i hi va afegir: “Sus hijas desde siempre han recordado sus buenos y atinados consejos, y mucho más aun sus ejemplos de serenidad, confianza en Dios y humildad entre las dificultades y pruebas, en la búsqueda sincera y constante de la voluntad de Dios y de manera especial en algunos momentos verdaderamente heroicos que le tocó vivir. Por cuanto nos transmitieron las que la conocieron y vivieron con ella, también sus hijas, las Misioneras de Nazaret —como dice el libro de los Proverbios—, desde su muerte y hasta hoy, nos hemos atrevido a proclamarla bienaventurada, desde lo hondo del corazón”.
La Congregació de les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret té una comunitat i escola a Esplugues de Llobregat.

Delegat: P. Josep M. Henríquez Farreras, OSB

Altres membres de la delegació:
Gna Teresa Gamisans, CCV
Gna. Enriqueta Guarch, OSB

vidac@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
9/06/2019
PROFESSIÓ SOLEMNE DEL G. PAU VALLS I GONZÁLVEZ, MONJO DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE MONTSERRAT
Avui, en la Solemnitat de la Pentecosta, durant la missa conventual, el monjo Pau Valls i Gonzá... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG