Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

JORNADA PER A VICARIS I DELEGATS EPISCOPALS DE VIDA CONSAGRADA I ASSISTENTS RELIGIOSOS DE LES FEDERACIONS MONÀSTIQUES

Data: 04 / octubre / 2015

Lema: "Evangeli, profecia, esperança. Desenvolupament de lAny de la Vida Consagrada de lEsglésia dEspanya.

Més de 1.500 persones es reuniren a Madrid els dies 3 i 4 d’octubre per a celebrar la Trobada de Vida Consagrada d’Espanya, en dues jornades de formació, celebració i convivència organitzades per la Conferència Episcopal Espanyola, CEDIS, CONFER, Noves Formes de Vida Consagrada i Ordo Virginum.
El lema de la trobada ha estat: “Evangeli, profecia, esperança. Desenvolupament de l’Any de la Vida Consagrada de l’Església d’Espanya”.
El dissabte 3 d’octubre, consagrats i consagrades, laics, sacerdots diocesans i bisbes es reuniren a la Parròquia de Nuestra Señora de Guadalupe de Madrid, on foren acollits per les paraules de la secretària general de la CONFER, Gna. Julia García Monge. Inauguraren la trobada l’arquebisbe de Madrid i vicepresident de la Conferència Episcopal Espanyola, Mons. Carlos Osoro Sierra; el P. Luis Ángel Heras, president de CONFER; Mons. Vicente Jiménez Zamora, arquebisbe de Saragossa i president de la Comissió de Vida Consagrada; i Vicenta Estellés, presidenta de CEDIS.
Mons. Osoro va remarcar en l’obertura que “nos une la alegria, la gracia i la dicha. Alegría porquè Dios ens ha elegdio para estar aquí. Gracia porque el Señor se acercó a nuestra vida i nos llamó, i por eso estamos agradecidos; i dicha porque nos acercamos a los demàs como lo hizo Jesús...”.
El president de CONFER, P. Luis Ángel Heras, va afirmar en la seva salutació, al.ludint a les paraules del Papa en el seu missatge de la Vida Consagrada, que “necesitamos ser expertos en periferias, sin descartes, para despertar con Jesús un mundo más justo i solidario. Sentimos que la vida consagrada es algo grande, des de nuestra pequeñez, en la Iglesia peregrina...”.
Per la seva part, Vicenta Estellés, de Cedis, va destacar que en el món “la secularidad es consagrada i la consagarción es secular...”.
En la presentació de la trobada, Mons. Jiménez Zamora va expressar la seva gratuïtat per l’esdeveniment i va afirmar que “los consagrados sois algo grande. Hemos creído en el Amor. Esta es nuestra voz profètica...”. VA subratllar que l’Any de la Vida Consagrada interpel.la “sobre la fidelidad a la missión que se nos ha confiado...”.
El professor en el Pontifici Institut “Teresianum” i consultaor de la Congregació per a les Causes dels Sans, P. François Marie Léthel, OCD, va dedicar la seva conferència a “L’amor de Crist espòs en la vida consagrada”. “La missió i el servei dels consagrats, testimonis de la misericòrdia divina” va ser el tema de la ponència de la Gna. Inmaculada Fukasawa, ACI, Superiora General Esclaves del Sagrat Cor de Jesús. Per últim, el P. Marko Ivan Rupnik, SJ, Director del Centre d’Estudis i Investigacions Ezio Aletti, va dissertar sobre “Art com a bellesa de la fe i la vida consagrada com a confessió joiosa de la mateixa”.
La tarda del dissabte es va dedicar a la pregària i la música –la Comunitat de l’Anyell, el grup IXCIS, l’Escolania de l’Escorial i Frai Nacho-, i els testimonis de les diferents formes de Vida Consagrada : l’Orde de les Verges, la vida monàstica, la vida religiosa apostòlica, les Societats de Vida Apostòlica, els Instituts Seculars i les Noves Formes de Vida Consagrada.
El diumenge 4 d’octubre, es va clausurar la trobada a la catedral de Nuestra Señora de la Almudena amb l’Eucaristia presidida per Mons. Vicente Jiménez, en la qual hi foren presents també bisbes, Superiors Majors i Vicaris i Delegats diocesans per a la Vida Consagrada.

Delegat: P. Josep M. Henríquez Farreras, OSB

Altres membres de la delegació:
Gna Teresa Gamisans, CCV
Gna. Enriqueta Guarch, OSB

vidac@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
9/06/2019
PROFESSIÓ SOLEMNE DEL G. PAU VALLS I GONZÁLVEZ, MONJO DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE MONTSERRAT
Avui, en la Solemnitat de la Pentecosta, durant la missa conventual, el monjo Pau Valls i Gonzá... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG