Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

BENEDICCIÓ ABACIAL DE LA M. MARIA DEL MAR ALBAJAR I VIÑAS, OSB

Data: 19 / setembre / 2015

A la Basílica de Santa Maria de Montserrat s’ha celebrat la benedicció abacial de la M. Maria del Mar Albajar i Viñas, abadessa del Monestir de Sant Benet de Montserrat. Ha presidit l’eucaristia el bisbe Agustí Cortés. Han concelebrat, entre altres, el P. Josep M. Soler, abat del Monestir de Santa Maria de Montserrat; el P. Josep Alegre, abat de Santa Maria de Poblet; el P. Roberto de la Iglesia Pérez, abat de San Pedro de Cardeña; Mn. Jaume Berdoy, vicari general; Mn. Josep M. Domingo, vicari episcopal; Mn. Pere Milà, vicari episcopal; Mn. Joan-Pere Pulido, secretari general i canceller; P. Josep M. Henríquez, delegat per a la vida consagrada; monjos de Montserrat i preveres vinculats a la comunitat.
L’Abadessa Maria del Mar ha estat acompanyada per les germanes de la seva comunitat, per les abadesses i priores de les comunitats monàstiques de Catalunya i d'arreu d’Espanya, per monges i monjos i per religioses i religiosos. També per tota la seva família i un bon grup d’amics i coneguts del monestir. En nom del Govern català ha assistit el Sr. Enric Vendrell, director general d’Afers Religiosos.
Durant l’homilia, el bisbe Agustí ha fet una reflexió a partir de l’expressió de sant Agustí inspirada en el salms: "Estimem perquè Déu ens eixampla el cor". El bisbe Agustí ha demanat "que la Maria del Mar cada vegada tingui un cor més gran per estimar a tothom". Aquest "eixamplament del cor" és que li permetrà "el gran repte de reconèixer el rostre de Déu en la pluralitat del monestir". També li ha recordat que "li cal un cor eixamplat perquè l'abadessa ha de discernir". Un discerniment que "és més que el sentit comú, les bones maneres, o aplicació de les normes: el discerniment que pertoca en l'amor és la sintonia amb l'Esperit Sant".
En l’agraïment al final de l’eucaristia, la nova abadessa la M. Maria del Mar ha dit que estem en un temps de reptes però que aquests reptes es poden afrontar perquè “tenim l’ensenyament sempre nou del mestre Jesús i la riquesa de la tradició monàstica”. La M. Maria del Mar ha parlat també de la necessitat d’amor per damunt de tot. Davant dels canvis o els interrogants de la vida monàstica "és quan ens posem al servei les unes de les altres quan neix una comunitat nova". Una comunitat que se sustenta en "una estimació en la que el bé de l'altre és el meu bé". La nova abadessa ha remarcat encara que "vivim moments importants, no són temps d'anar tirant". Però que això obre "l'oportunitat de triar". I per il·lustrar-ho ha acabat llegint un fragment del Elogio a la vida de Joan Maragall, que recorda que "la historia verdadera de la Humanidad está aún por empezar".

Delegat: P. Josep M. Henríquez Farreras, OSB

Altres membres de la delegació:
Gna Teresa Gamisans, CCV
Gna. Enriqueta Guarch, OSB

vidac@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
9/06/2019
PROFESSIÓ SOLEMNE DEL G. PAU VALLS I GONZÁLVEZ, MONJO DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE MONTSERRAT
Avui, en la Solemnitat de la Pentecosta, durant la missa conventual, el monjo Pau Valls i Gonzá... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG