Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

HA MORT EL P. NARCÍS CASANOVA I CAÑIGUERAL, OSB

Data: 19 / març / 2015

El dia de Sant Josep, a la ciutat italiana de Narni, va morir el P. Narcís Casanova i Cañigueral, osb, monjo del Monestir de Santa Maria de Montserrat.
El P. Narcís es deia Carles de nom de pila. Havia nascut a Barcelona l’any 1929. Després de la guerra civil, va ingressar al Seminari de Girona, on a més dels estudis eclesiàstics rebé formació musical. Exercí el ministeri parroquial molt poc temps, perquè el 1955 entrà al noviciat de Montserrat. Féu la professió simple el 1956. Fou professor de teoria, solfeig i piano a l’Escolania. Obtingué el títol de professor de piano al Conservatori Superior del Liceu, amb estudis d’orgue al Conservatori Municipal de Barcelona. Durant un temps fou organista de la Basílica de Montserrat.
Estigué uns anys residint al monestir de Sant Bonifaci de Munic. Durant la seva estada a Alemanya obtingué els títols de Professor de Direcció d’Orquestra i de Direcció de Coral al Conservatori Richard Strauss de Munic. També estant a Munic es dedicà al ministeri pastoral i a la predicació.
El 1980 es traslladà al monestir de Sant Pau Extramurs de Roma, on exercí de penitencier i d’organista.
El 1993, el bisbe de Terni (Itàlia), li oferí el monestir de Sant Cassiano. La Congregació vaticana per als Religiosos li concedí el permís per fundar-hi una comunitat; però no reexí. Tanmateix féu d’aquell espai un lloc de pregària i acolliment.
L’ideal del P. Narcís fou viure de Jesús i comunicar Jesús a les multituds segons el que entenia que li demanava l’Esperit. Visqué com una missió ser testimoni de Jesús i portar el seu alliberament a les persones, guarint ferides i procurant alliberar de tot allò que els oprimeix. Això l’omplia i el feia feliç. Tot ho vivia acompanyat d’una pregària confiada.
El 2008, deixà el monestir de Sant Cassiano, i el bisbe de Terni li assignà la parròquia de Stifeno, a Narni mateix, perquè en tingués cura pastoral.
Tal com va dir el bisbe de Narni-Terni-Amèlica el dia del seu funeral, el 21 de març: “el P. Narcís exercia el seu ministeri de monjo predicador”.

Delegat: P. Josep M. Henríquez Farreras, OSB

Altres membres de la delegació:
Gna Teresa Gamisans, CCV
Gna. Enriqueta Guarch, OSB

vidac@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
9/06/2019
PROFESSIÓ SOLEMNE DEL G. PAU VALLS I GONZÁLVEZ, MONJO DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE MONTSERRAT
Avui, en la Solemnitat de la Pentecosta, durant la missa conventual, el monjo Pau Valls i Gonzá... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG