Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

Catequistes Acompanyants en el Creixement de la Fe

Data: 29 / octubre / 2014

VII Jornades de Formació, informació del SIC

Les VII Jornades de Formació per a Catequistes es van inaugurar el divendres 24 de d’octubre al Centre de Congressos d’Andorra la Vella. L’acte fou presidit per l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives i comptà amb la presencia de la Cònsol Major d’Andorra la Vella, Hble. Sra. Rosa Ferrer, el Director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears, Mn. Joan M. Amich, i el Delegat de Catequesi d’Urgell i Vicari de Pastoral, Mn. Antoni Elvira. El gruix de les activitats de la trobada es va dur a terme el dissabte 25, quan es van fer els tallers de descoberta al matí. El treball de la tarda partí de la ponència del bisbe auxiliar de Barcelona i President del Secretariat Interdiocesà de Catequesi, Mons. Sebastià Taltavull, que va parlar de la catequesi com a aprofundiment de la Bona Nova de Jesús i tenint com a text marc l’exhortació apostòlica Evangelii Gaudium del papa Francesc. Un treball de grups posterior, la posada en comú i el col•loqui completà aquesta fase del treball dels catequistes reunits a Andorra la Vella. Els ponents del matí, Jose Antonio Goñi, Imma Farré, Carles Chuana, Anna Ludevid, Andreu Muñoz, Carme Sorribes, Enric Termes i Fito Tugues, van fer una tasca de gran participació dels catequistes assistents, que van posar a sobre de la taula les seves inquietuds i problemes quotidians, vinculats amb el signe del taller al que assistien. A la tarda, Mons. Taltavull va glossar les paraules del Papa Francesc al final del Sínode d'enguany i va plantejar quatre questions recollides pel Beat Pau VIè a Evangelii Nuntiandi: quina eficàcia té als nostres dies aquesta energia amagada de la Bona Nova, capaç de sacsejar profundament la consciència de l'home? Fins a quin punt i de quina manera, aquesta força evangèlica pot transformar de debó l'home d'aquest segle? Amb quins mitjans proclamar l'Evangeli, perquè el seu poder sigui eficaç? Es troba o no més apta l'Església per anunciar l'Evangeli i inserir-lo al cor de l'home amb convicció, llibertat d'esperit i eficàcia?. A través d'aquestes quatre qüestions va articular una ponència molt rica en matissos per tal de donar resposta a aquestes qüestions des de la perspectiva plantejada a Evangelii Gaudium (veure ponència). Les jornades no només van ser un espai de formació i de treball: també han tingut la voluntat de procurar espais de pregaria i comunió entre els participants: es va fer una pregària multitudinària el primer vespre, amb l’assistència de Mons. Vives, i el dissabte, el res de Vespres fou presidit per Mons. Taltavull. La Missa solemne el diumenge 26 a Meritxell, concelebrada pels dos bisbes i els sacerdots participants en les Jornades, va ser un acte multitudinari on participaren els catequistes, els seus acompanyants i moltes persones de la comunitat cristiana andorrana. A les jornades hi han participat uns 350 catequistes de totes les diòcesis de Catalunya i les Illes Balears, encapçalades pels respectius delegats de catequesi i altres preveres.
Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC)

Delegada catequesi: Sra. Isabel Campmany

Horari: Dimecres, 17.00-19.00
    (concretar visita via e-mail)