Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

HA MORT LA GNA. MARIA DELS ÀNGELS ALSINA I RIBÉ, OSB, MONJA DEL MONESTIR DE SANT BENET DE MONTSERRAT

Data: 27 / agost / 2014

Ha mort la Gna. Maria dels Àngels Alsina i Ribé, osb, monja del Monestir de benedictines de Sant Benet de Montserrat. Tenia 85 anys i en feia 59 de professió monàstica.
Va néixer a Barcelona l’any 1929 i va ser batejada amb el nom de Maria Teresa.
Va estudiar al col.legi de les religioses Franciscanes del “Sortidor” del Poble Sec de Barcelona i quan acabar els estudis, ja ex-alumna, va pertànyer a la guàrdia d’honor del Sagrat Cor. Es va posar sota el mestratge del Beat Mn. Pere Tarrés, el qual li va mostrar l’autèntic camí evangèlic.
Acabat el batxillerat el Beat Mn. Tarrés li va fer conèixer “La Escuela Católica de Enseñanza Social”. Va formar part de les primeres formades d’Assistents Socials de Barcelona. Va treballar a la fàbrica de teixits de la família Vilumara.
Va col.laborar estretament amb el Beat Mn. Pere Tarrés.
Es va fer oblata del Monestir de Santa Maria de Montserrat, essent el director el P. Romuald Díaz i Carbonell, osb, finalment l’any 1953 va entrar al Monestir de Santa Cecília (Montserrat), per esdevenir monja de la comunitat jove de Sant Benet de Montserrat. Va fer el seu novicial al Monestir gironí de Sant Daniel. Va fer la professió temporal el 1955 al nou Monestir de Sant Benet i la professió solemne el 1959.
La Gna. Maria dels Àngels va servir la comunitat amb diligència i promptitud, en les tasques més variades: cantora, responsable del rebost, bibliotecària. Era una dona intel.ligent, culte, bona llatinista i ben formada en Sagrada Escriptura. Gaudia molt de la litúrgia.
La Gna. Maria dels Àngels va deixar un llegat de set títols: “Saviesa d’un home de Déu”, "Consells pràctics per a viure”, "Estima i deixa’t estimar”, “El tercer caminant d’Emaús” (aquest llibre va guanyar un premi del Centre Pastoral Litúrgic de Barcelona), “Fets de Vida”, “Santa Paula”, “El meu record del Dr. Tarrés” i “Celebrem la Setmana Santa”. Llibres que foren fruit de llargues hores de pregària, de Lectio Divina, de reflexió i de vida. Encara va escriure algun altre llibre amb col.laboració amb una germana de comunitat i va preparar durant un any la breu ressenya que introdueix el sant del dia a “La Missa de cada dia”. També va ser una bona animadora de la vida de comunitat.
Va col.laborar amb el P. Evangelista Vilanova, osb, en l’elaboració dels tres volums de la Història de la Teologia Cristiana.
El seu hobbies preferits foren: la col.lecció de postals i estampes religioses de la Mare de Déu de Montserrat, de Verges i Maresdedéu, de Pietats i rostres de Crist i de Sant Benet. Va arribar a fer algunes exposicions.

Delegat: P. Josep M. Henríquez Farreras, OSB

Altres membres de la delegació:
Gna Teresa Gamisans, CCV
Gna. Enriqueta Guarch, OSB

vidac@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013
9/06/2019
PROFESSIÓ SOLEMNE DEL G. PAU VALLS I GONZÁLVEZ, MONJO DEL MONESTIR DE SANTA MARIA DE MONTSERRAT
Avui, en la Solemnitat de la Pentecosta, durant la missa conventual, el monjo Pau Valls i Gonzá... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG