Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

Òbit de Mn Albert Tort i Chércoles.

Data: 23 / maig / 2014

Cap a les 09:00 d'aquest matí i de manera inesperada, ens ha deixat Mn Albert Tort i Chércoles, (acs).

Mn Albert nasqué a Vilanova i La Geltrú, el 8 de febrer de 1945. Des de la seva infantesa mantingué un vincle molt fort a la parròquia de Santa Maria de La Geltrú, de la qual en fou un gran col·laborador. A més, de jovenet, va iniciar-se en la dansa i en la música. Emprengué estudis de solfeig i de piano, que completà amb el mestre Josep Gravalosa i Geronès. Com a ballarí, va formar part del cos de dansa del Gran Teatre del Liceu.

Fou fundador del Grup instrumental de la Parròquia de Santa Maria de la Geltrú, del qual va arribar a ser-ne el director. En reconeixement a la seva tasca va rebre importants reconeixements d'entitats culturals. En la seva carrera musical va compondre diverses sardanes per a cobla, entre elles:

- Rebrots de joventut. 1965.
- Amics endavant! 1966
- Bonic estiu. 1966.
- La punta de Sitges.
- Quines coses tenim a Catalunya!
- La rambla de Vilanova.

Va conèixer a Maria-Carme Santacana i Capella, amb qui es va casar el 1969, fruit del matrimoni tingueren tres fills i, darrerament, el goig de ser avis de dos nets.

Mn Albert era alegroi i optimista de cap a peus. La feina no l'aturava pas i s'hi dedicava tot el temps que feia falta. Recordem la seva veu de tenor que tans cops envolcallava les celebracions litúrgiques en les comunitats que freqüentava. Ha estat un home íntegre, de valors ferms i ben  arrelat a La Geltrú, al seu país, Catalunya, i a L'Església, que va obtar a servir-la.

De la maduració espiritual del matrimoni, ambdós entraren a formar part dels Oblats benedictins de Montserrat. Altre fet, amb el discerniment de la seva esposa, fou la petició de ser admès com a candidat al diaconat. Així, al cap d'uns anys de preparació, el 1998, rebia l'ordenació diaconal, en el temple de la seva estimada parròquia de Santa Maria de la Geltrú. Exercí el seu ministeri en diverses parròquies i, durant tres anys fou consiliari de L'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lorda.

Déu, família, treball, música, dansa i país. Aquestes han estat les passions de Mn Albert.

Com a diaques diocesans, donem-ne gràcies a Déu, perquè ell sentia el diaconat molt proper, com la continuació de la seva família. També ens va acompanyar com a Tresorer del Col·legi Diaconal, des del 24 de maig de 2005 i fins que les condicions de salut li ho impediren.

Aquest sentit de comunitat diaconal que ell compartia amb la Maria-Carme, cap a la resta de germans diaques i familiars, és un testimoni que ens ha d'ajudar a enfortir-nos més, en l'amistat i en l'ajuda mútua, ministerial i particular, com a col·lectiu diocesà.

Unim-nos en la pregària amb la Maria-Carme, fills, nets, familiars, amics i membres de les comunitats cristianes que ell va servir, demanant al Senyor, que aculli Mn Albert, el tingui en la seva presència i li perdoni els seus mancaments. I els que restem en aquest món, demanem al Senyor que ens acompanyem sempre amb paraules de fe i actuem amb autèntica amistat i esperit de servei.

Mn Albert: Gaudeix de la Pau de Déu i a reveure!

Delegat: Mn. Josep Maria Gómez del Perugia, DP

Comissió Permanent

Mn Miquel-Àngel Jiménez i Colàs, DP, secretari
Mn Pere Pujol i Pons, DP, vocal al Consell Pastoral Diocesà,     Mn Albert Manich i Bou, DP, Vocal de vocacions.

diaconatpermanent@bisbatsantfeliu.cat
Horari d'atenció:
dijous, de 17.00 a 19.00h

Notícies de la delegació
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014
22/07/2018
Congrés 2018 del diaconat als Estats Units.
Celebrat en motiu del 50è aniversari de la renovació del ministeri diaconal, amb les primeres orde... [+]
24/06/2018
Ordenació diaconal a la Diòcesi de Lleida.
Francesc Domènec, va rebre l'ordenació diaconal de mans de Mons. Salvador Giménez Valls, bis... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG

diumenge
Celebració de l'enviament.
Trobada diocesana de catequistes i animadors de pastoral de joventut. [+]
dimarts
Trobada de formació de preveres i diaques, d'ambdues Vicaries.
Presentació de la reflexió diocesana durant el curs 2018/2019. [+]
diumenge
Ordenació presbiteral de Mario Pardo Hernansanz.
Mons. Agustí Cortés, presidirà l'Eucaristia concelebrada de l'ordenació. [+]
dilluns
dimarts
XXIV Jornades de Formació i Animació Pastoral
dimecres
dijous
dissabte
CELEBRACIÓ DEL 50 ANIVERSARI DE LES PRIMERES ORDENACIONS EN LA RENOVACIÓ DEL DIACONAT, PEL CONCILI VATICÀ II.
La celebració a Montserrat, s'emmarca en la TROBADA DIACONAL INTERDIOCESANA DE TARDOR, que cad... [+]