Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

Matinal de preveres i diaques sobre la catequesi

Data: 02 / abril / 2014

El passat dilluns dia 31 de març a iniciativa del Secretariat Interdiocesà de Catequesi que aplega totes les diócesis de Catalunya i les Illes, va tenir lloc al Seminari de Barcelona la Matinal per a Preveres i Diaques sobre la Catequesi.

Aquesta matinal, respon a la reflexió iniciada al SIC el passat mes de juliol sobre el moment actual de la Catequesi a casa nostra, sobretot pensant en les persones que hi tenen una responsabilitat més directa: bisbes, preveres, diaques, catequistes, pares i mares de família.
Amb la presència de més d’un centenar de preveres de totes les diócesis, el Bisbe de Lleida Mons. Joan Piris,i dels delegats diocesans de catequesi , Mons. Sebastià Taltavull va fer la ponència basada en les respostes que els preveres havien enviat prèviament sobre la seva percepció i la seva experiència com a responsables de la catequesi a casa nostra.
La representació de la Diòcesi de Sant Feliu va ser prou reeixida, vam poder comptar amb la presència cap a una desena de preveres diocesans que hi van participar ben activament.
 L’ambient de la trobada va tenir un to molt positiu, doncs si bé és cert que les dificultats hi són, no ho és menys que d’ il•lusió i ganes no ens en falten.
La nostra societat secularitzada no està molt predisposada a rebre el missatge de la Bona Nova de l’Evangeli; per això mateix cal que la nostra tasca catequètica sigui ben realista i com va dir Mons. Sebastià, recollint les paraules del Papa Francesc, destacant “l’art de l’acompanyament”. Es fa palesa la necessitat d’escoltar el que la nostra comunitat ens demana, acompanyar els catequistes en la seva missió, estar sempre atents a qui se’ns acosta i sobretot confiar en la força de l’Esperit que empeny i renova tota tasca esclesial.
Van destacar entre les respostes dels preveres la seva confiança en el col•lectiu de catequistes que amb constància i zel, fan directament aquesta tasca d’acompanyar en la fe, tant els joves , els adults i els infants i comparteixen el goig d’anunciar l’Evangeli.
Igualment es va fer palesa la necessitat de posar en comú aquelles experiències que es fan arreu per tal que tothom se’n pugui aprofitar.
Es va donar la importància que té el considerar la catequesi com un itinerari de fe que es va seguint i va creixent al llarg de la vida i el risc que quedi reclòs en l’etapa infantil i no progressi.
Després de la ponència de Mons. Sebastià, va seguir una colla d’intervencions ben lliures dels preveres presents . Posteriorment es van exposar tres experiències relacionades amb la catequesi: Misses familiars i amb infants, acompanyament de joves i adolescents, i l’acompanyament dels catequistes.
Es va cloure l’acte compartint un dinar de germanor al mateix Seminari, i encara hi va haver qui es va animar a fer una visita catequètica a Sant a Maria del Pi.
Com veieu tot un signe de la vitalitat de la nostra Catequesi!
A la nostra web hi trobareu publicada íntegrament la ponència de Mons. Sebastià per tal que tothom se'n pugui aprofitar .

Delegada catequesi: Sra. Isabel Campmany

Horari: Dimecres, 17.00-19.00
    (concretar visita via e-mail)

Altres mebres de la delegació:
Sra. Rosa Vives Casas
Sra. Eva Torres
Sra. Paqui López Ibáñez
Sra. Susanna Igual

catequesi@bisbatsantfeliu.cat

Notícies de la delegació
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014
2/02/2019