Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Missa del Crisma: col·lecta especial per Càritas

Data: 30 / març / 2012
Dimecres 4 d'abril, a les 11.00h, la Catedral de Sant Llorenç acull la Missa del Crisma.

Aquesta celebració té un marcat sentit diocesà i sol aplegar la gran majoria de preveres i diaques del bisbat. Amb la sensibilitat creixent envers els més colpits per la crisi econòmica, la col·lecta d’aquesta eucaristia anirà adreçada a Càritas, i concretament al projecte de construcció d’uns allotjaments socials que té en marxa a la localitat de Gelida.

La “Missa del Crisma” se celebra en els primers dies de cada Setmana Santa. S’hi beneeixen els sants olis que després, al llarg de l’any s’utilitzaran en l’administració d’alguns sagraments, com el baptisme, la confirmació, l’ordenació sacerdotal o la unció dels malalts. És una convocatòria marcadament diocesana, ja que són convocats, amb una carta del senyor bisbe, els preveres, diaques, religiosos i religioses i laics. I en la mateixa celebració, els preveres renoven les seves promeses sacerdotals.
Un altre element destacable de la celebració de dimecres 4 d’abril, valorat en el Consell Episcopal, el Consell del Presbiteri i el Col·legi de Consultors, serà el gest que els sacerdots de la diòcesi han volgut tenir donada la situació de precarietat de tantes persones afectades per la crisi: una aportació econòmica especial i voluntària dels preveres destinada a ajudar els més necessitats. Amb aquesta intenció, la col·lecta es farà extensiva a tots els participants a l’eucaristia.
Un gest similar va realitzar-se ja l’any 2009, en sintonia amb la carta pastoral del bisbe Agustí “Davant la crisi econòmica”, de desembre 2008. Aleshores, el resultat de la col·lecta va ser de 8.065’02€ recollits, que Càritas va destinar a l’ajuda de famílies necessitades.
Després de la missa, a l’auditori de la Casa de l’Església, representants de Càritas informaran dels serveis socials de l’Església al Bisbat de Sant Feliu de Llobregat i concretament del projecte d’allotjaments socials de Gelida, al qual anirà destinat els fons recollits.
A continuació, preveres, diaques i seminaristes compartiran un dinar de germanor a la mateixa Casa de l’Església, durant el qual rebran un homenatge aquells que celebren enguany els 25 i 50 anys de sacerdoci.

Envia

Missa del Crisma 2011