Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Pla Pastoral 2015-2018 per a la diòcesi

Data: 11 / novembre / 2015
"Jo sóc el cep i vosaltres les sarments", fruit de la reflexió del 10è aniversari

Durant aquests mesos d'octubre i novembre 2015 s'està presentant en els diversos àmbits diocesans el nou Pla Pastoral per a la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat durant els propers tres cursos.

Aquest Pla és el fruit de la reflexió realitzada capilarment a nivell diocesà durant el passat curs, quan s'esdevenia el 10è aniversari de la creació de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat.

El bisbe Agustí, en un escrit de presentació d'aquest Pla Pastoral, dóna algunes indicacions rellevants:

• Quin sentit té? La raó última és que formem una única Església particular, que pretén viure cada vegada més profundament l’esperit de comunió interna. A més, hi ha d’altres motius, com ara l’eficàcia pastoral i pedagògica, l’ajuda mútua en el treball pastoral, el testimoniatge davant la societat, etc.
  • El Pla Pastoral assenyala finalitats comparatides; determina accions diverses, que pertoquen a uns o altres; s’assenyalen alguns responsables encarregats que l’acció es faci. Tot això és mostra del sentit de coresponsabilitat diocesana.
  • En el periodes de tres anys, estableix prioritats i ofereix un esglaonament lògic d’objectius i mitjans. Cada curs es desenvoluparà segons tres eixos o crides: a l’autenticitat de vida, a la transmissió de la fe, a la reforma de estructures.
  • Il·luminats per la Paraula de Déu. El fons teològic i espiritual del Pla Pastoral s’expressa en la paràbola del cep i les sarments (Jn 15,1-17), segons els següents missatges essencials: “Manteniu-vos en el meu amor”, “Estimeu-vos els uns als altres”, “Doneu fruit”.

El format de presentació del Pla Pastoral és el d'una carpeta desplegable, que podrà contenir les fitxes que succesivament s'aniran preparant per desenvolupar cada punt del Pla. En aquesta setmana s'està realitzant la distribució del material a les parròquies de tota la diòcesi.

Més informació i tot el material [+]

Envia