Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Crisi dels refugiats

Data: 24 / setembre / 2015
Comunicat 1 de Càritas Diocesana de Sant Feliu

Després del comunicat de Mons. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, sobre la crisi dels migrants i refugiats, s’ha constituït una mesa formada per Càritas Diocesana i la delegació de Mans Unides, per coordinar les accions a favor de l’acollida dels refugiats a la nostra diòcesis. En la primera reunió de la mesa es van acordar quines havien de ser les primeres línies d’actuació per fer front a aquesta situació.

Es tracta d’una crisi humanitària, però també d’una crisi estructural fruit del fracàs d’unes polítiques de migració que han prioritzat el tancament de fronteres a la dignitat, llibertat i el drets de les persones. És per aquest motiu, que com a església tenim l’obligació moral, d’explicar el drama que estan vivint aquestes persones i reclamar als governs, unes polítiques de migració més justes i una actuació urgent en les causes polítiques, econòmiques o socials que porten a aquestes persones a haver de prendre la decisió d’abandonar les seves cases i famílies, posant en risc les seves vides. No podem permetre que aquestes situacions es tornin a repetir.

Així doncs, s’ha acordat des de la mesa anar-vos informant, de manera periòdica, dels esdeveniments que es vagin succeint relacionats amb la crisi dels migrants i refugiats, així com de les accions i les informacions que ens arribin, tant de les administracions, com de les diferents organitzacions i entitats d’Església, a nivell autonòmic, estatal i d’Europa, i de tot el que anirem fent a nivell de Diòcesis.

No coneixem encara com, quan i en quines condicions es desenvoluparà l’acollida de les persones refugiades. Sembla ser que en una primera etapa de l’acollida, s’acollirà a les persones de manera col·lectiva, en centres, albergs, cases de colònies... i que no serà fins passats uns mesos en que se les allotjarà de manera individual. Són moltes encara les incògnites sobre quines seran les necessitats i sobre quina podrà ser la nostra col·laboració en l’acollida de les persones migrants i refugiades, per això potser en un futur us demanarem que ens pugueu fer arribar quines són les vostres possibilitats de col·laboració o els vostres oferiments, però això serà quan coneguem quines seran les implicacions concretes d’aquest procés d’acolliment.

A LA DIÒCESIS
Si teniu alguna proposta, necessiteu més informació, voleu posar en comú alguna iniciativa, etc..., o voleu realitzar alguna acció us demanem que ens en pugueu informar, per poder mantenir aquesta coordinació, donar-vos el suport necessari i fer-ne difusió.
Telf: 93 652 57 70
Mail: secretaria@caritassantfeliu.cat