Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Cloenda de la Visita Pastoral a l'Arxiprestat de Montserrat

Data: 19 / març / 2012
Tindrà lloc a Martorell, el proper dissabte, 24 de març, amb la lectura de les conclusions i l'eucaristia presidida pel bisbe Agustí.

A les 17.00h, serà la rebuda dels assistents al Teatre del Foment, on es donarà lectura al document de les conclusions elaborat com a fruit de la visita i a les 19.00h se celebrarà l’eucaristia a la Parròquia de Santa Maria, presidida pel bisbe Agustí i concelebrada pel vicari episcopal, Mn. Antoni Roca, l’arxiprest, Mn. Joan Ramon Bullit, i altres preveres de l’arxiprestat.

Al llarg d’aquests gairebé quatre mesos s’han portat a terme tot un seguit de reunions, trobades i actes que han permès al Sr. Bisbe Agustí Cortés conèixer in situ la realitat eclesial i social d’aquesta zona que compren les poblacions d’Abrera, Castellví de Rosanes, Collbató, El Bruc, Esparreguera, Gelida, La Beguda Alta, Marganell, Martorell, Masquefa, Monistrol de Montserrat, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca, Sant Esteve Sesrovires i Santa Maria de Vilalba de Llobregat. En total, 15 municipis i nuclis de població de les comarques del Baix Llobregat, Anoia, Bages i Alt Penedès.

Pel que fa a la realitat social, destaquem que el bisbe Agustí s’ha reunit amb tots els alcaldes dels diversos ajuntaments del territori, ha visitat les instal·lacions de la fàbrica SEAT i els hospitals de Martorell, diverses residències de gent gran, escoles, etc.
I quant a la realitat eclesial, el bisbe de Sant Feliu de Llobregat s’ha reunit amb cadascun dels preveres que atenen pastoralment les 17 parròquies del territori; amb el Consell Pastoral Arxiprestal, format per laics, per coordinar la vida eclesial en aquesta zona; s’ha trobat amb els equips de voluntaris de Càritas, els grups de joves, els i les catequistes, els acollidors de promesos i de pares de baptisme, els animadors de la litúrgia i altres grups d’església. Ha visitat també diverses comunitats religioses presents a l’arxiprestat:
• Els monjos benedictins, de Montserrat.
• Les Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús, de Martorell.
• Les Mercedàries Missioneres, de Martorell
• Les Escolàpies Filles de Maria, d’Olesa de Montserrat.
• Les Filipenses Missioneres de l’Ensenyament, de Sant Andreu de la Barca.
• Les Filles de la Caritat, presents a Sant Andreu i a Olesa.
Especialment interessant les ocasions de diàleg de tu a tu que s’han propiciat a les assemblees parroquials que han tingut lloc a cada parròquia, després de les respectives misses estacionals. Han estat moments d’escolta dels laics i d’intercanvi molt propers, per compartir els reptes pastorals que es constaten a l’arxiprestat i intuir conjuntament les possibles solucions.

Entrevista al bisbe Agustí, de TV10 (televisió local de Sant Esteve Sesrovires) [+]

Seguiment de la Visita Pastoral a Montserrat al nostre web:
Proseguiment
Visites a Martorell