Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Un centenar de preveres i diaques a la Missa del Crisma

Data: 16 / abril / 2014
Avui, a la Catedral de Sant Llorenç, ha tingut lloc leucaristia on es beneeixen els sants olis

Com ja és tradició al Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, avui, dimecres sant, s’ha celebrat aquesta celebració, amb un significat marcadament diocesà. Eren presents un centenar de preveres i diaques que han concelebrat amb el bisbe Agustí Cortés, el pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler, el rector del Seminari Conciliar, Josep Maria Turull, i els vicaris episcopals, Jaume Berdoy, Josep Maria Domingo i Anton Roca. Han assistit nombrosos fidels, entre els quals, representants de Càritas, del Consell Pastoral Diocesà, delegats diocesans, religiosos i religioses.

A la seva homilia, el bisbe Agustí ha començat amb una acció de gràcies a Déu per la vivència autèntica de germanor que aprecia a la nostra Església diocesana. El nucli de les seves paraules ha estat una reflexió al voltant de l’alegria cristiana, com és, d’on neix... Ho ha fet tenint present l’ambient en el qual vivim i evidenciant les aportacions de l’exhortació apostòlica del papa Francesc, Evangelii Gaudium. Entre altres coses, ha dit que “la veritable joia ens ve de saber-nos estimats” i en un altre moment exhortava els fidels per tal que “ningú no ens tregui la joia d’evangelitzar, el goig de ser comunitat, d’optar per la fraternitat, que ningú no ens robi l’esperança”. L’última referència ha estat a la Mare de Déu, sota l’advocació de Montserrat, i al seu cant del Magnificat, que expressa la identitat de l’Església.

Abans de la conclusió de l’eucaristia, s’ha recordat i agraït la fidelitat d’alguns capellans que celebren els seus 25, 50 o 60 anys d’ordenació:
• 25 anys: El diaca Jaume Sedó, i el prevere Manuel Gómez.
• 50 anys: Mn. Vicenç Royo, Mn. Joaquim Rovirosa, Mn. Joan Puig, P. Salvador Solà
• 60 anys: Mn. Francesc Nicolau, Mn. Celestí Bravo, Mn. Magí Gasull, Mn. Ramon Català.

Després de la Missa del Crisma, els preveres, diaques i seminaristes presents s’han aplegat a l’Auditori de la Casa de l’Església, on s’ha presentat el projecte Catalonia Sacra, amb les seves aplicacions concretes al territori de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat.
El dinar de germanor a la Casa de l’Església ha conclòs aquesta jornada d’especial significat diocesà.

Envia

Benedicció dels olis

Salutació cordial a un dels preveres homenatjats per la seva fidelitat sacerdotal