Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Noticies

Prop de 450 voluntaris de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat a Montserrat

Data: 14 / abril / 2014
Dissabte passat, 12 d'abril, amb el bisbe Agustí, l'abat de Montserrat, i el secretari general de Cáritas Española.

Aquest primer aplec dels voluntaris de la recentment constituïda Càritas Diocesana va iniciar amb la participació a la Missa Conventual del Monestir de Montserrat, que va ser presidida per Mons. Agustí Cortés.

Tot seguit els voluntaris van poder gaudir d’una ponència on hi van Intervenir a part del Sr. Sebastián Mora que era el ponent, Mons. Agustí Cortés, el Pare Abat, Josep Maria Soler, i el Sr. Joan Torrents, director de Càritas Diocesana de Sant Feliu de Llobregat.

Joan Torrents va voler agrair a totes les voluntàries i voluntaris, la tasca que durant tant i tants anys han estat desenvolupant al territori de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, destacant que l’acció social de l’església a través de Càritas no s’inicia ara amb la creació de la nova Càritas, sinó que l’acció preferencial pels pobres s’ha estat desenvolupant des de ja fa molt de temps, gràcies a l’acció de voluntaris i professionals contractats, que esdevenen signe visible de l’amor de Déu, per a totes aquelles persones que pateixen necessitats i que s’apropen a Càritas cercant esperança.

Per la seva banda el pare Josep Maria Soler, abat de Montserrat va voler donar la benvinguda al Santuari a tots els voluntaris i participants a la Trobada i va encomanar la tasca de Càritas Diocesana de Sant Feliu i de tots els seus voluntaris, a la Mare de Déu de Montserrat, com a patrona del nostre Bisbat. En paraules del pare abat, Càritas ha de ser part de les comunitats cristianes, perquè el culte a Déu, la pregària i els sagraments són inseparables de la diaconia, del servei als altres; una església que no fos servidora, no seria l’església de Jesucrist.

Mons. Agustí Cortés, va aprofitar l’avinentesa de tenir aplegats una part important dels voluntaris de Càritas de la diòcesi, per fer una reflexió dels motius que ens han de moure com a voluntaris per a desenvolupar l’acció social i preferencial pels pobres que resa la missió de Càritas. Fent un paral·lelisme amb el que podria haver contestat el propi Jesús a una pregunta com aquesta, el bisbe Agustí veia clara la resposta: el que ens ha de moure és que Déu és amor, i aquest amor de Déu és expansiu de nosaltres cap a l’altre per afavorir-li l’existència, però també de Déu mateix cap a nosaltres.

Finalment Sebastián Mora, secretari general de Cáritas Española, va oferir una ponència a totes les voluntàries i voluntaris de Càritas presents a la trobada. Va començar agraïnt la vocació de tots els que formem Càritas que, en paraules seves, no és altre que la de “ser servidores de los más pobres en la Iglesia”. Una vocació que parteix de la trobada amb Déu mateix ja que “el voluntario o es místico o no serà”. Va destacar que "el escándalo de la gratuidad”, parteix d’aquesta vocació del donar sense esperar res a canvi, no només a nivell econòmic si no quant a reconeixement, prestigi, agraïment... “Dar gratis lo que gratis hemos recibido... No estamos para recibir, estamos para dar”.

Sebastián Mora deia que Càritas és el rostre organitzat de la Caritat de l'Església, però que sense la comunitat no som res. Finalment, va voler recordar unes paraules del papa Francesc, que reafirmen de manera clara la missió de Càritas i que ens han de servir per tenir present quins ha de ser el nostre compromís en la nostra acció diària com a voluntaris de Càritas: “ La misión del cristiano es servir, acompañar y defender”, l’acollida, l’acompanyament i la denúncia.

Informació al web de Càritas Sant Feliu de Llobregat [+]

Envia
Ponència Sebastián Mora

Voluntaris participants a la trobada