Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Noticies

Sant Feliu acull la Jornada d'Apostolat Seglar de Catalunya amb el lema Apostolat Seglar: camins devangelització

Data: 5 / abril / 2014
Més de vuitanta persona de diferents realitats laicals i consiliaris busquen junts camins d'Evangelització

Aquest dissabte 5 d'abril la Casa de l'Església de Sant Feliu de Llobregat ha acollit la Jornada d'Apostolat Seglar de Catalunya que convoquen les deu diòcesi amb seu a Catalunya.

L'objectiu d'aquesta jornada, expressat en la convocatòria és múltiple: fer visible aquesta realitat d'apostolat seglar, ajudar a la coneixença mútua, aportar elements formatius per a créixer en consciència d'evangelització i recollir les iniciatives que ajudin a promoure aquest apostolat seglar.
Després de la presentació de la jornada en la que s'hi han fet presents també els bisbes Xavier Novell, Agustí Cortés i Francesc Pardo, de tres ponents han ajudat en el treball dels assistents:

La primera aportació a càrrec de Cori Casanovas (membre del moviment de professionals catòlics de Barcelona) convidava a donar un vertader protagonisme al laïcat en l'acció evangelitzadora de l'Església, afavorint la seva experiència creient adulta i sòlida per a ser veritable llevat en la presència enmig del món, i sentint-se plenament església que prega, celebra i actua en el món, alhora peixos i pescadors -glossant la il•lustració de la convocatòria-.

La segona aportació, a càrrec de Josep Galobart (delegat del Catecumenat i membre de l’equip d’Apostolat Seglar a Terrassa) ens convidava a ser "la primera pàgina de l'Evangeli” per a molts, amb consciència de la singularitat de cada persona i de cada situació on el volem mostrar i des de la consciència de centralitat de Jesús per a l'experiència de fe.

La tercera ponència a càrrec d'Anna Almuni (delegada d’Apostolat Seglar a Barcelona) ens convidava a la vivència d'una espiritualitat profunda d'arrelament en l'amor de Déu, que lluny de ser un refugi ens urgeix a sortir enfora -a les perifèries-, a "fer-nos càrrec" dels altres i a acompanyar-nos mútuament en el camí de la vida.

Ha seguit un petit refrigeri i una estona llarga de treball de grups que permetia conèixer i compartir tant la riquesa de realitats com els reptes principals que vivim i als que volem respondre. Després d'una breu comunicació compartida final, i de l'aportació de la coordinadora de moviments d'acció catòlica sobre l'aportació dels moviments d'Acció Catòlica a la missió evangelitzadora de l'Església, la celebració de l'eucaristia presidida pel bisbe Xavier Novell i el dinar a la mateixa Casa de l'Església ha clos la trobada.

Envia

Cori Casanova i Jaume Galobart