Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Objectiu: CRÉIXER!

Data: 9 / octubre / 2019
Preveres i diaques de la diòcesi en la reunió d'inici de curs

Ahir 8 d’octubre va tenir lloc la trobada d’inici de curs de tot el clergat a la Casa de l’Església i va ser l’ocasió per presentar les línies de fons de l’objectiu diocesà per al present curs. La idea clau es resumeix en una paraula: Créixer. Per arribar on? Fins a quina alçada? La resposta la trobem a la cita de sant Pau als efesis: Fins arribar a la talla de la plenitud del Crist (cfr. Ef 4, 13).

Així doncs, certament serà benvingut un creixement en “quantitat”, però sobretot la mirada s’orienta a un creixement “qualitatiu”, tal com expressa el bisbe Agustí: «En autenticitat, en coneixement, en experiència, en vida, en profunditat. (...) Es tracta de créixer en la fe, cada vegada més clarivident; en l’esperança, sempre més ferma; en la caritat, més ardent vers Jesucrist i els germans».

És un objectiu per a tot el Poble de Déu, per a tota la comunitat cristiana, que en la seva major part està formada pels laics i laiques. D’aquí ve la vinculació amb la potenciació del laïcat, especialment en aquest curs, que en la primera trobada de preveres i diaques diocesans s’ha concretat amb la invitació al nou arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas, a parlar-los sobre la “teologia del laïcat”.

En la seva xerrada, va insistir en la necessitat de recuperar el perfil genuí del laic cristià, segons el Vaticà II i el projecte pastoral del papa Francesc, independentment del carisma exercit, dels ministeris o serveis específics als quals alguns poden ser cridats. Per tal d’aconseguir una Església més coresponsable i sinodal, en aquest sentit, l’arquebisbe Planellas subratllava algunes actituds espirituals imprescindibles per part de tots, com ara l’escolta atenta, que és més que “sentir”; la dimensió de comunió fraternal; el deixar espai a la tasca de l’Esperit Sant; el principi de subsidiarietat en les decisions eclesials; les característiques humanes de la claredat, afabilitat, confiança i prudència pedagògica, que l’encíclica de Pau VI Ecclesiam suam descriu magistralment.

Les grans línies de l’objectiu diocesà d’aquest curs s'aniran presentants properament en els diversos àmbits i organismes de la diòcesi que durant el mes d’octubre han de realitzar les seves reunions d’inici de l’any, com ara els delegats diocesans, el dia 10; els arxiprestes, el dimecres 16; el Consell del Presbiteri, el dia 17; i el Consell Pastoral Diocesà, dissabte 26.

Envia