Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Nova família missionera... cap a Honduras!

Data: 24 / setembre / 2019
Eucaristia d'enviament de l'Andrea i l'Oriol el 29 de setembre, a les 18h, a la Catedral de Sant Llorenç

Ja són tres els matrimonis joves que, a la nostra història de 15 anys com a Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, han madurat en la vocació de família missionera a partir de la vivència de la fe a la parròquia i a la diòcesi:

El David i la Cristina van estar a Bolívia del 2010 al 2016 i després d’un any i escaig viscut novament a Torrelles de Llobregat, van tornar-hi i encara hi són.
El Roger i la Maria són una família interdiocesana, perquè ella és de Benicarló, Bisbat de Tortosa, i van estar tres anys a la República Dominicana.

Ara són l’Andrea Malagarriga i l’Oriol Martínez, de Sant Feliu de Llobregat, els que marxaran a Honduras el proper 15 d’octubre.
Casats al mes de juliol de 2017, ella té ara 27 anys i ell 29. Una mestra d’educació infantil i un professional de l’administració i direcció d’empreses que se senten cridats per Déu a donar testimoni de l’amor de Crist, amb la seva vida, amb les pròpies habilitats i febleses, entre la gent que més ho pot necessitar.
Això no s’improvisa... Germina en l’humus d’una vida cristiana vinculada al grup de joves de la Parròquia de Sant Llorenç, la catequesi de confirmació, la pastoral vocacional diocesana... i després, residint a Barcelona per motius de feina, en contacte amb la comunitat del Casal Loiola. La inquietud de donar un temps de la pròpia vida al servei dels altres, especialment en els països del Sud, pren forma cada cop més al si de la nova família: el desig de seguir a Jesús els porta a oferir-se des de la humilitat de sentir-se companys de camí entre ells i en Ell, Camí, Veritat i Vida. La recerca d’informació i el procés de discerniment els condueix a realitzar una formació adequada a través de VOLPA (Voluntaris del Padre Arrupe), d’octubre 2018 a juny 2019 i ara, un cop identificat el projecte, estan disposats a marxar a Honduras. Allà participaran en un projecte de l’associació hispano-hondurenya ACOES (Asociación Colaboración Esfuerzo), a la ciutat de Copan, en una casa-residència per a 16 noies d’entre 16 i 20 anys de poblacions rurals, que hi viuen amb beques per poder estudiar l’ensenyament secundari. La seva tasca no serà de gestió ordinària, perquè això ho fan les pròpies estudiants; serà la d’acompanyar-les i empoderar-les, i sobretot, ser testimoni, com a matrimoni, d’amor i respecte, perquè el context social no ofereix habitualment aquest model familiar.

L’Andrea i l’Oriol se senten cridats i enviats per l’amor de Déu a Honduras, i això es posarà de manifest en l’eucaristia d’enviament presidida pel bisbe Agustí que se celebrarà diumenge 29 de setembre, a les 18h, a la Catedral de Sant Llorenç, la seva parròquia de sempre. Serà un moment de joia al qual esteu convidats tota la comunitat diocesana!

Envia

L'Oriol i l'Andrea