Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Traspàs de Mn. Ignacio Arana San Emeterio

Data: 10 / juny / 2019
Ha arribat avui a la Casa del Pare

Mn. Ignacio Arana San Emeterio, Prevere de l’Església de Sant Feliu de Llobregat i rector emèrit de la Parròquia de Sant Joan Baptista de Sant Feliu de Llobregat ha mort avui, 10 de juny de 2019, a l’edat de 88 anys, confortat amb els sagraments de l’Església.

Les exèquies, presidides pel Bisbe Agustí, tindran lloc demà dimarts, dia 11 de juny, a les 16.00 h., a la Parròquia de Sant Joan Baptista de Sant Feliu de Llobregat.

El fèretre restarà exposat al Tanatori de Sant Feliu de Llobregat (Carrer del Pla, 168), avui dilluns, dia 10 de juny, de 17.00 h a 21.00 h. I, a la Parròquia de Sant Joan Baptista de Sant Feliu de Llobregat, demà dimarts, dia 11 de juny, de 10.00 h. i fins les 16.00 h.

Units en la pregària, encomanem-lo a la misericòrdia de Déu.

*********************************************************

Mn. Ignacio Arana San Emeterio va néixer a Sant Sebastià (Guipúscoa), el dia 4 de novembre de 1930. Fill de Gonzalo i Rosario i el menor de set germans. Va ingressar al Seminari Menor Salesià de Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) en 1942 i continuant la seva formació en la Societat Salesiana de Sant Joan Bosco, va realitzar els estudis corresponents de filosofia (Girona) i Teologia (Martí-Codolar, Barcelona), fent els vots perpetus en 1953 i ordenat sacerdot el 29 de juny de 1956, al Temple del Tibidabo (Barcelona). Juntament amb la formació d’estudis eclesiàstics, va realitzar els estudis de Diplomatura de Magisteri a Alacant i Girona (1953) i de Diplomatura en cant litúrgic per l’Escola Superior de Salamanca (1957).

A l’Arquebisbat de Barcelona, com a religiós salesià, juntament amb les col·laboracions pastorals amb diferents parròquies, capellanies i docència, va ser director espiritual del Seminari Menor del Tibidabo, del Col·legi Salesià de Sarrià i de Llars Mundet de Barcelona. En 1971 va rebre l’indult dels seus vots com a religiós salesià, passant a ser prevere secular. Els seus primers nomenaments van ser, en 1971, Administrador parroquial de la Parròquia de Nostra Senyora de Lourdes i en octubre de 1975, Ecònom de la Parròquia de Maria Auxiliadora de Mataró i, en el mes de novembre del mateix any, Encarregat del Sector del Roser i coadjutor de la Parròquia de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat i el 17 de setembre de 1976, rector de la Parròquia de Sant Joan Baptista de Sant Feliu de Llobregat, destacant, juntament amb la seva total entrega ministerial, el projecte i realització de la construcció del temple parroquial.

Al Bisbat de Sant Feliu de Llobregat ha exercit com a rector de la Parròquia de Sant Joan Baptista de Sant Feliu de Llobregat fins a la seva jubilació canònica, el 6 de desembre de 2007 i continuant col·laborant a la Parròquia de Sant Joan Baptista, a la Catedral-Parròquia de Sant Llorenç i a la Residència de la Mare de Déu del Carme on ha viscut els darrers anys amb la cura i companyia de les germanes Carmelites de Sant Josep i molts feligresos de la comunitat cristiana de Sant Joan Baptista.

Trobareu a la columna de la dreta les paraules llegides en record a Mn. Ignacio durant la celebració de les seves exèquies

Envia