Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Mestres i professors, a l'Arxiu Històric Diocesà

Data: 26 / novembre / 2018
Convocats per la Delegació d'Ensenyament

Aproximadament tres cops a l'any, la Delegació d’Ensenyament unes trobades a amb els docents cristians que treballen o viuen a la diòcesi, com a espai de formació i de comunió.
El passat 24 novembre al matí van assistir més de 40 mestres i professors a la Casa de l'Església, i en aquesta ocasió van conèixer de prop l’Arxiu Històric Diocesà, situat a la plana -2 del mateix edifici. La Sra. Leonor Parreu, arxivera de la Cúria, va realitzar una xerrada en la qual il·lustrava la importància que té llegir el passat, per entendre el present i mirar amb esperança el futur.
L'Arxiu Històric aplega documents a partir dels s. XIV-XV de diverses parròquies de la diòcesi, no només sacramentals, com ara baptismes, confirmacions, casaments, exèquies, sinó notarials i de la vida corrent de les viles a mode de diari. Després de la visita a l’Arxiu, on van poder visualitzar diversos exemples d’aquests antics documents, es va concloure la sessió amb un animat pica-pica.
El bisbe Agustí va voler acompanyar els assistents al principi de la matinal, en un moment de pregària a la capella de la Casa, en el qual va aprofitar per animar els docents en la tasca formativa que realitzen, referint-se a l'educació en llibertat dels alumnes com a dret fonamental i com a eix vertebrador de la societat.

Envia

Pregària inicial a la capella

Visitant la sala de consulta de l'Arxiu Diocesà