Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

50 anys de la renovació del diaconat

Data: 30 / octubre / 2018
Trobada diaconal interdiocesana a Montserrat

Enguany s’esdevé el 50è aniversari de les primeres ordenacions diaconals, que van tenir lloc a Colònia (Alemanya), després de la renovació d’aquest ministeri, fruit del concili Vaticà II. Aquest ha estat el marc de la Trobada diaconal interdiocesana de tardor que cada any organitza l’Associació Sant Llorenç per a la promoció del diaconat i que s’ha realitat el passat dissabte 27 d’octubre al Santuari de Montserrat, sota el lema “El diaconat: una opció sacramental de compromís i servei en l’Església”. La convocatòria s’adreçava sobretot als diaques, esposes i familiars, i també a les persones interessades a conèixer el diaconat.

La trobada va començar amb la participació a la missa conventual de les 11h, en la qual els diaques presents van ajudar a la celebració en el presbiteri.

El programa va continuar a la sala de la façana del monestir, Mn. Aureli Ortín, diaca i president de l’Associació, va recordar aquelles ordenacions de fa 50 anys i també el 40è aniversari de l’aprovació per la Santa Seu de les "Normas prácticas para la instauración del diaconado permanente en España", per mitjà de la Congregació per als Sagraments i el Culte Diví, autoritzant així als bisbes espanyols la implantació d'aquesta renovació a les seves diòcesis.

Encara abans de dinar, el P. Bernabé Dalmau, monjo de Montserrat, va pronunciar una conferència sobre l’efemèride i a la sobre taula es va presentar el llibre “El Diaconado en el pensamiento del Papa Francisco”, editat pel CPL, amb la col·laboració de l’Associació Sant Llorenç.

A la tarda es van realitzar dues conferències breus, una de les quals a càrrec de Mn. Albert Manich, diaca, de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, sobre “La pertinença a una comunitat diaconal diocesana”.

La trobada va acabar amb la pregària de vespres, amb la satisfacció d’haver viscut una jornada de germanor i de comunió.

Envia