Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Reunió dels delegats diocesans

Data: 6 / octubre / 2018
Per iniciar el curs, amb continuïtat i novetat

El passat 4 d'octubre a la tarda es va realitzar la reunió d’inici de curs del bisbe Agustí amb els delegats diocesans, molt marcada per la implementació d’aquest any de continuïtat i novetat després del trienni del Pla Pastoral “Jo soc el cep i vosaltres les sarments”. Es van presentar in ante prima els materials generats per recollir alguns fruits del Pla Pastoral i estimular encara l’encarnació dels seus objectius; es va anunciar la Trobada diocesana d’acció de gràcies pel Pla Pastoral que se celebrarà el 25 de novembre, a les 18h, a la Catedral de Sant Llorenç; a més d’altres punts com ara el calendari diocesà.

Tots aquests punts van ser introduïts amb una breu dissertació del bisbe Agustí sobre l’estil pastoral o tarannà d’un bisbe en la seva tasca de pastor del Poble de Déu i, per extensió, del servei dels delegats diocesans en els seus respectius àmbits. Amb un esperit marcadament post-conciliar, va fer servir les comparacions amb un jardiner o un director d’orquestra, per indicar qui acompanya i tracta cada element, a fi que hi hagi harmonia i llueixi el conjunt, dins d’una Església plural. També va remarcar l’especificitat del pastor d’aportar el discerniment per reconèixer i donar suport a tot allò que ve de l’Esperit. Amb un estil pastoral així, deia el bisbe Agustí, no hi ha divisió i enfrontament, perquè “la comunió és la diferència vinculada”. D’aquesta manera, convidava els delegats diocesans a seguir treballant en el propi àmbit amb un marge ample de flexibilitat per mirar de incorporar-se a les línies pastorals d’enguany, trobant els accents comuns que ben segur existeixen.

Envia

Reunió d'inici de curs amb els delegats diocesans