Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Jornada campanera a Torrelles de Llobregat

Data: 11 / setembre / 2018
El 15 de setembre a Torrelles de Llobregat: quarta Jornada campanera convocada per l'associació "Tocs i campanes"

L’Associació d’Amics de les campanes i campanars del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat (Tocs i Campanes) organitza la 4a Trobada de campaners. Un espai d'encontre de campaners i estudiosos de les campanes, els campanars i els carillons, on es compartiran coneixements i amistat.

Enguany es commemora el 150è aniversari del naixement del Dr. Francesc d'Assís Vidal i Barraquer, bisbe de Solsona, arquebisbe de Tarragona i cardenal, que va deixar un testimoni ben potent d’estimació a l’Església i al país, serà el referent d’aquesta jornada. També hi haurà un reconeixement al campaner torrellenc Joan Riera Inglada (en Jane).

Per a més informació tocsicampanes@gmail.com 687948047

(+info al web de l'Ajuntament de Torrelles)

AMPLIEM LA INFORMACIÓ, AMB LA CRÒNICA DE LA JORNADA:

El dissabte 15 de setembre, a l’ATENEU TORRELLENC, de Torrelles de Llobregat, l’associació TOCS i CAMPANES, ha celebrat la “IV JORNADA OBERTA, 2018”, amb la participació de diversos campaners i campaneres tant de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, com de les de Barcelona i València.
La trobada ha estat iniciada, a partir de les deu del matí, amb l’acolliment i esmorzar dels participants a l’Ateneu torrellenc. Tot seguit han visitat el campanar de l’església parroquial de Sant Martí, des d’on els campaners han pogut fer diverses demostracions dels seus tocs.

A la sala d’actes de l’Ateneu torrellenc, hi donà la benvinguda en Gerard, per part de la junta de l’Ateneu Torrellenc, en nom del seu president. També hi intervingué l’alcalde de Torrelles de Llobregat, en Ferran Puig, qui es congratulà per l’oportunitat d’aquesta jornada, en quan permetia que es revitalitzessin els tocs manuals del campanar, com un element més de la història i la vida de Torrelles. Mn. Josep Maria Gómez, president de Tocs i campanes, agraí l’acolliment que des del primer moment va trobar amb els responsables de l’Ateneu, la presència de tots els assistents i, -de manera especial-, la dels membres de la nova colla de campaners que s’està constituint a la parròquia de Sant Martí, de Torrelles de Llobregat.
Tot seguit van parlar els membres de cada colla de campaners, exposant el seu treball i els seus reptes.

Josep Maria Gómez, feu una breu glosa biogràfica del personatge de referència de la trobada, el Dr. Francesc d'Assís Vidal i Barraquer, bisbe de Solsona, arquebisbe de Tarragona i cardenal, en el 150è aniversari del seu naixement i els 75 anys de la seva mort, a l’exili, qui va deixar-nos un testimoni ben potent d’estimació a l’Església i al país, que no es pot ignorar, menys encara en el moment actual.

Blai Ciurana Abellí, reconegut musicòleg i campanòleg, en la seva conferència titulada "Fosa i instal·lació de les campanes", va exposar les diverses tècniques utilitzades en la fosa de campanes, les repercussions en el so segon la seva estructura i les premisses a tenir en compte en la instal·lació de campanes.

Després del dinar de germanor, en Josep Font, historiador de l’arxiu parroquial de Torrelles, feu un repàs exhaustiu i detallat de l’evolució de la parròquia de Sant Martí, en la seva conferència, “Petita història de la parròquia”, referint-se a l’edifici romànic inicial i a l’actual temple modernista i neogòtic.
Es va lliurar un reconeixement, -una peça del ceramista i campaner, Jaume Viñas, de Begues-, al qui fou campaner de St. Martí de Torrelles durant 45 anys, en Joan Riera Inglada, qui va dirigir unes paraules explicant anècdotes viscudes en la seva relació amb el campanar i comprometent-se a ensenyar-ne a la nova colla.

Finalment es va fer un comunicat de salutació a la Colla de Campaners de Les Borges Blanques, que la mateixa tarda celebrava el seu concurs de campaners. Amb una avaluació positiva i paraules d’agraïment a l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat, a l’Ateneu Torrellenc, a la Parròquia de Sant Martí, de Torrelles de L, i a les nombroses persones assistents, sense els quals no hauria estat possible la realització de la “IV JORNADA OBERTA, 2018”.

Envia