Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Memòria de la Benaurada Verge Maria, Mare de l'Església

Data: 17 / maig / 2018
Serà el dilluns després de Pentecosta, 21 de maig

El papa Francesc, mitjançant un Decret de la Congregació per al Culte Diví,  ha establert que la memòria de Santa Maria, Mare de l’Església, se celebri cada any el dilluns següent a Pentecosta. Enguany serà el 21 de maig.

El decret està signat amb data 11 de febrer de 2018, memòria de la benaurada Mare de Déu de Lourdes, i es va fer públic dissabte 3 de març.
Al decret s’assenyala que el papa Francesc, “considerant atentament que la promoció d’aquesta devoció pot incrementar el sentit matern de l’Església en els pastors, religiosos i fidels, així com una genuïna pietat mariana”, ha establert aquesta celebració sigui inscrita en el Calendari Romà i que aparegui als llibres litúrgics. De fet, la memòria de Santa Maria, Mare de l’Església, té textos propis tant de la Missa com de la Litúrgia de les Hores.

El delegat diocesà de Pastoral Sacramental i Litúrgia del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat ha escrit una carta en relació a aquesta celebració, amb totes les referències litúrgiques pertinents, que podeu consultar a la columna de la dreta d’aquesta notícia.

L’Editorial CPL ha pogut adquirir tots els textos propis en català  que han estat traduïts per la Comissió Interdiocesana de Litúrgia. Tot i que és encara provisional per la manca d’aprovació per part de la Congregació, són viables a poder-se utilitzar el pròxim 21 de maig dia de la primera celebració en record a la Santa Maria, Mare de l’Església. També es poden adquirir els textos gràcies a l’aplicació del mòbil de l’editorial CPL.
Pel que fa als textos en castellà, la Comisión Episcopal de Liturgia no ha traduït encara els textos, tot i que els de la missa es poden trobar al missal i al leccionari. En la columna de la dreta trobeu un document que els recull.

Envia