Missa crismal i homenatge pels 25, 50 i 60 anys d'ordenació

Data: 23 / març / 2016
Dimecres Sant, un dia de celebració diocesana i del clergat

Com cada any, en dimecres sant, avui s'ha celebrat a la Catedral de Sant Llorenç la Missa Crismal, presidida pel bisbe Agustí Cortés i concelebrada pel pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler, el rector del Seminari Conciliar, Josep M. Turull, els vicaris i nombrosos preveres de tota la diòcesi.

Durant aquesta celebració, es beneixen els olis sants -el dels malalts, el dels catecúmens i el del crisma- que es faran servir al llarg de l'any.
Aquesta eucaristia també té un fort significat per als preveres ja que en un moment donat de la litúrgia, pronuncien la renovació de les seves promeses sacerdotals.

La col·lecta d'aquesta celebració va destinada a Càritas Diocesana, com ve a ser costum en els darrers anys, per al projecte de creació d'una empresa de reinserció social que ajudi a persones desafavorides en la seva reintegració al món laboral.

En acabar la missa, el bisbe Agustí ha agraït la nombrosa assistència dels fidels i ha tingut un record a les víctimes i persones afectades de les últimes tragèdies: la de trànsit a Freginals i els atemptats a Brusel·les, així com a la precària situació dels refugiats. "No podem celebrar la missa, no podem pregar, viure -ha dit el bisbe Agustí- sense deixar-nos impressionar per les tragèdies que colpeixen la nostra societat".

Un cop acabada la Missa Crismal a la catedral, els preveres, diaques i seminaristes de la diòcesi s'han traslladat a la Casa de l'Església per a un dinar de germanor, abans del qual s'ha realitzat un senzill acte d'homenatge als preveres i un diaca que celebren enguany un aniversari d'ordenació assenylat:

• 60 anys d'ordenació sacerdotal: Mn. Ignasi Arana, Mn. Jaume Boguñà, Mn. Jesús Mañé, Mn. Joan Rossell.
  • 50 anys d'ordenació sacerdotal: P. Ernesto Jáñez i P. Josep de Calassanç Laplana.
  • 25 anys d'ordenació sacerdotal: Mn. Rafael Maroto, Mn. Bernat Martorell, Mn. Àlvar Pérez, P. Josep-Enric Parellada
  • 25 anys d'ordenació diaconal: Mn. Sebastià Payà.

Tots ells -algú no ha pogut ser present- han donat el seu testimoni ministerial, resultant un seguici de records, anècdotes, reflexions i agraïments que parlaven de la vida acumulada en tots ells i de la seva fidelitat vocacional.