10 anys de vida de la diòcesi

Data: 12 / setembre / 2014
El 12 de setembre s’esdevenen els 10 anys de l’inici del camí del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat i del ministeri de Mons. Agustí Cortés Soriano com a primer bisbe d’aquesta nova diòcesi.

Aquest desè aniversari és l’ocasió per endegar en tots els estaments diocesans, parròquies, religiosos i moviments una revisió agraïda d’aquests deu primers anys que permetrà recollir les aportacions dels fidels i afrontar el futur immediat de la vida cristiana de la diòcesi amb un renovat impuls.

• Com podríem millorar per ser més fidels al que Jesucrist demana a la nostra diòcesi?
• L’organització de la diòcesi, compleix la seva funció de servir a la vida eclesial?
• Quin objectiu diocesà proposes per als propers tres cursos?

Aquestes són algunes de les preguntes que el bisbe Agustí adreça als fidels, a través d’un material (DVD i llibret amb qüestionari) que serà distribuït el mateix dia 12, en un acte amb dues parts:
12 de setembre 2014
18.00h Acollida a la Casa de l’Església, carrer d’Armenteres 35, Sant Feliu de Llobregat
18.30h Paraules del bisbe Agustí i presentació del material
19.30h Trasllat a la Catedral de Sant Llorenç, plaça de la Vila, Sant Feliu de Llobregat
20.00h Celebració de l’eucaristia a la catedral

A la primera part, són convidats els preveres, diaques, membres del Consell Pastoral Diocesà i un representant de cada comunitat cristiana. A l’eucaristia, són convidats tots els fidels de la diòcesi, en la mesura de les possibilitats.

Els següents moments forts del desè aniversari diocesà seran:
• 10 de gener, presentació dels resultats de la revisió i els qüestionaris
• 17 de maig, festa diocesana d’acció de gràcies, a Montserrat.

Aquestes informacions es recullen en una carta-convocatòria del bisbe Agustí, en la qual expressa també el sentit més profund de la celebració: la “idea força” que va promoure la creació de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat va ser la de “portar endavant més fàcilment una eclesiologia de comunió”. D’aquí, se’n deriven tres conseqüències que animen l’esperit d’aquesta revisió: “posar com a fonament de les nostres decisions la igualtat baptismal bàsica de tots els creients, entendre’ns com a pelegrins arrelats al món present i al moment històric i assumir un estil de vida sinodal com a Església”.

Més informació [+]