Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Delegacions diocesanes

Delegat

DOMUND-2018

En arribar aquest dia del DOMUND (Diumenge Mundial de la Propagació de la Fe), com cada any, se'ns recorda la nostra missió com a cristians. Les paraules de Jesús: “Aneu per tot el món...” ressonen avui més que mai a les nostres orelles i al nostre cor, amb el lema d’enguany: "CANVIA EL MÓN".
Hem d'anar per tot el món, per fer-lo CANVIAR, per fer-lo més humà, més fratern, més generós... Tenim a les nostres mans la millor eina per a fer-ho: la fe en Déu Pare Creador, en Déu Fill Salvador i en Déu Esperit Sant, que enforteix aquesta fe i ens empeny a actuar.
Aquesta fe ens dóna la plenitud de la vida i fa que ens sentim immersos en Déu, en el seu amor i en l'amor als germans; fe que hem rebut gratuïtament i que, com una font d'aigua fresca, brolla del nostre cor i hauria d'escampar-se per tot el món. Aquest món ressec per l'egoisme, la manca de solidaritat i de respecte envers els altres.
És ben cert que hem rebut el do de la fe, però també ho és que, de vegades, el tenim massa guardat, fins i tot amagat. Sovint no deixem que aquesta aigua, amb la força de l'Esperit, surti i actuï per a CANVIAR EL NOSTRE MÓN, fent-la operativa amb les obres, que són el seu testimoni.
Avui recordem especialment els missioners i missioneres escampats arreu de la terra. Un dia van sentir la crida del Senyor i, amb l'únic equipatge de la fe i la il•lusió de col•laborar en la transformació del món, van deixar-ho tot per anar a països llunyans a escampar la Bona Nova, aquella que Jesús ens va venir a portar.
Sabem prou bé que la tasca dels missioners no és fàcil, i encara menys en els nostres dies, en què molts són perseguits pel seu testimoni de la fe, pel seu treball en favor dels més necessitats i per la seva defensa dels drets humans.
Cal que siguem generosos amb la nostra almoina. És molt el que es necessita i molta la feina a fer. Que no hi manqui tampoc la nostra pregària perquè el Senyor, que els va cridar a ser missioners, els mantingui amb una fe i un amor ben vius.

Els delegats de Missions de Catalunya

-------------------------------------------------------------------------------

Tots som missioners

Tot batejat està cridat a ser missioner i testimoni de la fe. Aquesta delegació mira de fomentar aquesta dimensió missionera en les comunitats cristianes de la diòcesi.

Per fer això, compta amb els instruments de les Obres Missionals Pontifícies (OMP) les Missions Diocesanes, el Servei Conjunt d’Animació Missionera (SCAM) i els grups parroquials missioners. Cada any s’organitzen les jornades del Domund, la infància missionera i les vocacions natives.

Hi ha uns 22 missioners de la diòcesi a diferents països del món (preveres, religiosos i religioses i laics). La delegació fa de pont entre aquests missioners i el bisbe i la comunitat eclesial, atenent a les seves necessitats materials i espirituals.

ENLLAÇOS:

Arxiu

2016 | 2015 | 2014 | 2012 | 2010 | 2009 | 2008 | 2004

Delegat: Mn. Manel Roig

Altres membres de la delegació:

Voluntâria: Sra. Aurora Picó Sánchez

missions@bisbatsantfeliu.cat