Pots obtenir més informació aquí.

ACCEPTAR

Secretariat Diocesà d'Associacions i Fundacions

La creació del Secretariat diocesà d’Associacions i Fundacions, va tenir lloc amb decret 01/16 de 3 de febrer de 2016, del Excm. I Rvdm. Sr. Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, com un servei per a la pastoral de la Diòcesi en la seva acció evangelitzadora.
Aquest Secretariat es regeix per l’Estatut de la Cúria Diocesana, així com pel reglament aprovat en el decret de creació.

Tasques del Secretariat
L’Església veu en l’existència al seu si d’associacions i fundacions amb finalitat eclesials un fet que demostra la fecunditat de l’Esperit Sant. Per això reconeix i afavoreix el dret d’associació dels seus fidels, siguin laics, consagrats o ministres ordenats. Aquestes entitats són realitats d’Església, i manifesten la gran pluralitat dels fruits de l’Esperit, alhora que conserven la unitat i comunió que les identifiquen com a obra del mateix Esperit.

El bisbe té com a missió pròpia vetllar perquè totes les realitats diocesanes conservin i promoguin el seu caràcter evangèlic i eclesial. També en el cas de les associacions de fidels i les fundacions, que demanen un tracte específic de caire jurídic. Això suposa diferents graus d’intervenció en el naixement i vida d’aquestes entitats, com ara la seva constitució o l’adquisició de personalitat jurídica, el seu seguiment segons el dret, etc.

Així, són tasques del Secretariat, des del punt de vista jurídic:

• En relació a les associacions privades: l’aprovació o revisió dels seus estatuts, el seu reconeixement oficial de pertinença a l’Església, l’adquisició de personalitat jurídica privada eclesial, etc.
  • En relació a les associacions públiques i les fundacions: l’erecció, aprovació o modificació dels seus estatuts, l’adquisició de personalitat jurídica pública eclesial, etc.
  • Per extensió, pertany al seu àmbit tot el que fa relació a les anomenades al Codi de Dret Canònic com a “Pies voluntats”.

Aquest Secretariat es posa al servei de totes les associacions i fundacions que formen part del Bisbat de Sant Feliu, per tal d’assessorar-los i ajudar-los a portar endavant la seva tasca i la finalitat que cadascuna tenen segons els propis estatuts.

Relació d'associacions i fundacions del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat, agrupades per finalitats:

Culte:

• Associació AMICRET "Amics del Retaule de Santa Maria de la Geltrú" de Vilanova i La Geltrú.

Caritat:

• Asociación Católica Quiero Vivir, de Sant Vicenç dels Horts.
  • Fundació Santa Magdalena, d’Esplugues de Llobregat.

Cultural:

• Patronat Parroquial d'Esparreguera.
  • Associació Tocs i Campanes, de Sant Climent de Llobregat.
  • Associació Centre Parroquial de Sant Pere de Ribes.

Cultural i conservació del patrimoni:

• Associació Castell de Subirats, de Sant Sadurní d’Anoia.
  • Fundació Laurentius, de Sant Feliu de Llobregat.

Devocions:

• Associació Mare de Déu del Roser de Vallbona d'Anoia.
  • Cofradia de Jesús Crucificado y Ntra. Sra. de los Dolores, del Prat de Llobregat.
  • Confraria del Santíssim i Dolcíssim Nom de Jesús, de Monistrol de Montserrat.
  • Germandat Ntra. Sra. De Fàtima de la Urb. Can Trabal, de Olérdola.
  • Cofradía del Stmo. Cristo de la Salud i Ntra. Sra. de la Soledad, de Sant Vicenç dels Horts.
  • Hermandad Cristo de la Paz, de Castelldefels.
  • Hermandad del Santo Cristo de la Agonia y Ntra Sra. de los Dolores, de Sant Boi de Llobregat.
  • Hermandad Ntra. Sra. del Rocio de la Comarca del Garraf, de Les Roquetes de Sant Pere de Ribes.
  • Hermandad del Santo Cristo, de Gavà.
  • Confraria de Santa Apolònia, d'Esplugues de Llobregat.
  • Cofradía del Santo Cristo, de Sant Esteve Sesrovires.

Evangelització i Educació:

• Fundació Clarisses de la Divina Providència de Vilanova i La Geltrú.
  • Fundació Pia Autònoma Santa Maria de Lavern, de Subirats.
  • Fundació Educació Catòlica de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat.

Director:
Mn. Genis Sans, DP

associacionsifundacions@bisbatsantfeliu.cat

Horari d'atenció:
Dimarts i divendres de 9,00 a 13,00 h.
Tel. 93 632 76 30 Ext. 88