Delegacions diocesanes

Delegat

Conferència d'estudis del Centre internacional del diaconat, (CID).

Data: 13 / setembre / 2017

La Conferència d'estudis va acollir més de docents diaques, bisbes, preveres i esposes de diaques, dels cinc continents.

Del 7 al 10 de setembre de 2017, el Santuari de Lourdes va acollir la Conferència d'Estudis que cada qautre anys organitza el Centre Internacional del Diaconat, (CID), amb l'assistencia de més de docents diaques, bisbes, preveres i esposes de diaques, dels cinc continents.

L'anterior Conferència d'estudis es va celebrar a la República Txeca, en el monastir de Velehrad i la Basílica de la Mare de Déu de l'Asumpció i dels Sants Ciril i Metodi, que configuren el centre espiritual més important d'aquell país.

Entre els ponents, cal destacar-hi les intervencions de:

• Mons. Lluís Antoni Tagle, cardenal arquebisbe de Manila, presentant el tema "Salvació i guariment en una Església diaconal", (des del punt de vista catòlic).
  • Dr. Kjell Nordstokke, diaca, presentant el tema, "Salvació i guariment en una Església diaconal", (des del punt de vista luterà).
  • Mons. Nicolas Brouwet, bisbe de Tarbes - Lourdes, amb una salutació i presentant el fenòmen de Lourdes.
  • Mons. Gebhard Fürst, bisbe de Rotemburg-Stuttgart i Protector del CID, presentant el tema " El diaca en una Església diaconal"
  • Dr. Etienne Grieu, SJ, presentant el tema "Salvació i guariment en l'Església diaconal de França"
Aprofitant el marc de la Conferència s'hi celebraren dos actes:

• Lliurament de la segona edició del premi "Pro diakonia", per part de Mons. Gebhard Fürst, bisbe de Rottenburg-Stuttgart i Protector del CID

En colaboració amb la Fundació Diaconia Christi Internationalis, que fomenta l'actuació solidaria afavorint persones necesitades, el Premi "Pro Diakonia" vol estimular la consciencia diaconal, ajudant projectes en l'àmbit pastoral i diaconal, impulsats per diiaques i grups que comparteixin el compromís diaconal. El valor de los premis és de 3.000 €, 2.000 € y 1.000 €

• Assemblea general del CID, on han estat presentades les darreres activitats realitzades, s'han plantejat projectes de futur, l'estat de comptes. S'han renovat càrrecs de Delegats territorials i de la Junta Directiva. Resulta escollit president el diaca Gerald DuPont, de la Arxidiocesi de Galveston - Houston, als EEUU. Tanmateix fou reelegida per un període de quatre anys, representant a les esposes dels diaques, na Montserrat Martínez Deschamps, esposa del diaca de Barcelona Mn Aureli Ortín.
El Centre Internacional del Diaconado (CID), va naixer el 1965, fa 52 anys, com una associació privada de fidels, emparada pel Dret Canònic, que promou l'establiment del diaconat, a qualsevol indret del món, desenvolupa conceptes de formació i fa aportacions a la teología del ministeri.

El Centre Internacional del Diaconat compta actualment amb 1.307 socis de tota mena, laïcs i laïques, teòlegs i teòlogues, diàques, preveres i bisbes de tot el món. .Té un marcat caràcter ecumènic.

Delegat: Mn. Josep Maria Gómez del Perugia, DP

Comissió Permanent

Mn Miquel-Àngel Jiménez i Colàs, DP, secretari
Mn Pere Pujol i Pons, DP, vocal al Consell Pastoral Diocesà,     Mn Albert Manich i Bou, DP, Vocal de vocacions.

diaconatpermanent@bisbatsantfeliu.cat
Horari d'atenció:
dijous, de 17.00 a 19.00h

Notícies de la delegació
2017 | 2016 | 2015 | 2014
13/09/2017
Conferència d'estudis del Centre internacional del diaconat, (CID).
13/05/2017
Trobada familiar interdiocesana de diaques i esposes, a Tarragona.
Amb la presència de diaques i esposes de les diòcesis de Tarragona, Barcelona, Lleida, Tortosa i San... [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG

dijous
Conferencia d'Estudi del Centre internacional del Diaconat (CID), a Lorda.
Mons. Luis Antonio Gokim Taglenent, cardenal, arquebisbe de Manila (Filipinas) i president de Càrita... [+]
dimarts
XIII aniversari de la Diòcesi
Aquest aniversari ens mou a enfortir la comunió eclesial amb el nostre bisbe, amb tot el clergat i, ... [+]
dijous
Celebració exequial per Mn José Luís Moure de Paz, DP.
Presidirà les exèquies Mons Agustí Cortés i Soriano, bisbe de Sant Feliu de Llobregat. [+]