Delegacions diocesanes

Delegat

Trobada familiar interdiocesana de diaques i esposes, a Tarragona.

Data: 13 / maig / 2017

Amb la presència de diaques i esposes de les diòcesis de Tarragona, Barcelona, Lleida, Tortosa i Sant Feliu de Llobregat.

Al Centre Tarraconense El Seminari, de Tarragona, tingué lloc la trobada familiar interdiocesana de diaques, que cada any es celebra durant la primavera.

Fet l'acolliment i les salutacions per part de Mn Javier Alvarez, diaca, en  nom dels diaques de Tarragona, durant el matí es va obrir un col·loqui on hi participaren tots els assistents, en el qual es presentaren i explicaren les seves activitats. També es va informar sobre la situació del diaconat en cadascuna de les diòcesis catalanes, i en els àmbits espanyol i mundial, resultant:

Tarragona.                     9 diaques i  0 aspirants.

Lleida,                           6 diaques i  0 aspirants.

Barcelona,                    43 diaques i 15 aspirants.

Sant Feliu de Llobregat, 18 diaques i 05 aspirants.

Girona,                         11 diaques i algun/s aspirant.

Solsona,                         5 diaques i 0 aspirants.

Urgell,                            3 diaques i 0 aspirants.

Vic,                               10 diaques i algún/s aspirant.

Terrassa,                       12 diaques i algún/s aspirant.

Tortosa,                          5 diaques i 0 aspirants.

A les diòcesis espanyoles hi ha uns 400 diaques.

A  nivell mundial el nombre de diaques s'acosta als 50.000.

Es va informar de les jornades "Dones i Diaconat" que es celebraran els diaes 03 i 04/06/2017, a Madrid, comptant amb la presència de Mons. Carlos Osoro, Cardenal Arquebisbe de Madrid.

També es va informar de la propera conferènciaz d'estudis del Centre internacional del Diaconat, del 04 al 10/09/2017, es realitzarà a Lourdes, amb el títol "Salvació i guariment en una Església Diaconal", on entre altres ponents hi haurà Mons Luis Antonio Tagle, cardenat arquebisrbe de Manila; presidet de Càritas internacional i membre del Dicasteri de la Doctrina de la Fe.

Igualment es va informar del relleu del responsable i del secretari,  del Comité para el Diaconado Permanente, depenent de la Comisión del Clero, de la CEE., i la XXXII trobada de diaques de les diòcesis espanyoles la qual es celebrarà del 6 al 9 del proper mes de desembre, a Burgos.

Tanmateix s'informa que la propera trobada interdiocesana familiar de primavera, es preveu poder-la realitzar a Girona i la de tardor es realitzarà al Monestir de St Pere de les Puel·les, de Barcelona.

A les 13:00 a la capella del seminari, l'arquebisbe de Tarragona va rebre als assistents amb els quals va compartir la celebració de l'Eucaristia.

A les 14:00 en un restarurant proper al seminari i a la S.E. Catedral, acompanyats de Mons. Jaume Pujol i de Mn. Joaquim Fortuny Vizcarro, vicari general de l'Arquebisbat de Tarragona, els assistents compartiren el dinar de germanor.

Durant la tarda es va fer una visita cultural al conjunt arquitectònic de la S.E. Catedral de Tarragona, fins a le 18:00, a cura de Mn Joaquím Gras, canonge de la Catedral. Tot seguit a la capella dels sants màrtirs Fructuós, bisbe, Auguri i Eulògi , diaques, es finalitzà la jornada amb la pregària de Vespres.

Delegat: Mn. Josep Maria Gómez del Perugia, DP

Comissió Permanent

Mn Miquel-Àngel Jiménez i Colàs, DP, secretari
Mn Pere Pujol i Pons, DP, vocal al Consell Pastoral Diocesà,     Mn Albert Manich i Bou, DP, Vocal de vocacions.

diaconatpermanent@bisbatsantfeliu.cat
Horari d'atenció:
dijous, de 17.00 a 19.00h

Notícies de la delegació
2017 | 2016 | 2015 | 2014
13/09/2017
Conferència d'estudis del Centre internacional del diaconat, (CID).
La Conferència d'estudis va acollir més de docents diaques, bisbes, preveres i esposes de diaqu... [+]
13/05/2017
Trobada familiar interdiocesana de diaques i esposes, a Tarragona.
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG

dijous
Conferencia d'Estudi del Centre internacional del Diaconat (CID), a Lorda.
Mons. Luis Antonio Gokim Taglenent, cardenal, arquebisbe de Manila (Filipinas) i president de Càrita... [+]
dimarts
XIII aniversari de la Diòcesi
Aquest aniversari ens mou a enfortir la comunió eclesial amb el nostre bisbe, amb tot el clergat i, ... [+]
dijous
Celebració exequial per Mn José Luís Moure de Paz, DP.
Presidirà les exèquies Mons Agustí Cortés i Soriano, bisbe de Sant Feliu de Llobregat. [+]