"Quin poder de convocatòria té la Mare de Déu!"

Data: 2 / octubre / 2017
Algunes pinzellades de l'estada de la Verge pelegrina de Fàtima a la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat

L'expressió "Quin poder de convocatòria té la Mare de Déu!" resumeix el balanç de la visita de la imatge pelegrina de la Verge de Fàtima a la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat. Han estat set dies de presència, del 20 al 26 de setembre, a les poblacions de Molins de Rei, Esplugues de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, Martorell, Monistrol, Abrera, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló, Castelldefels, Begues, Torrelles de Llobregat i Olesa de Bonesvalls, amb moments de pregària, processons, res del rosari... i un resultat d’esglésies plenes, així com places i carrers, i molta, molta devoció. Un capellà reconeixia: “He estat més de dues hores seguides sense parar confessant fidels”. Una veritable gràcia jubilar, en l’any del centenari de les aparicions de la Mare de Déu a Fàtima. Heus aquí algunes pinzellades.

La presència Molins de Rei va ser en dia feiner però igualment va ser molt viscuda per la feligresia del poble. Amb agraïment a la Mare de Déu, reconeixen que ha deixat una empremta d’espiritualitat, esperança, amor i pau, bàsics per al nostre món tan necessitat.
A Esplugues de Llobregat, on la Mare de Déu va arribar en una grua per avaria de la furgoneta de transport, la visita a la Parròquia de Sant Mateu va coincidir amb la festa patronal i va comptar amb la presència del bisbe Agustí. Especialment emotiva la consagració a la Mare de Déu, amb la pregària jubilar.
El ressò a Sant Joan Despí és molt positiu, perquè ha revitalitzat la devoció a la Verge i la Parròquia de Sant Joan Baptista ha esdevingut referència d’acollida per a les més de 150 persones que van passar durant el dia, i lloc de trobada amb Jesús, acompanyat de la seva Mare.
En un ambient de gran recolliment, un centenar de monistrolencs van rebre la imatge a la Plaça de la Font Gran, amb la presència de l’alcalde que va fer el gest simbòlic de deixar anar un colom blanc davant la Mare de Déu de Fàtima.
Aquest gest també es va repetir a Abrera, on tots els actes van tenir lloc a l’aire lliure: la benedicció i res del rosari, la missa i la pregària-concert final. Els joves de la parròquia van portar a terme tot el servei d’ordre i els nens i nenes de catequesi van fer volar globus xinesos, simbolitzant la consagració a la Mare de Déu.
A la Parròquia de Sant Baldiri, de Sant Boi de Llobregat, van participar unes 400 persones que a més de la missa i la consagració a l’Immaculat Cor de Maria, van resar el rosari, amb fragments dels records de Lucia, la pastoreta de Fàtima.
Un programa similar va realitzar-se a Santa Coloma de Cervelló, amb unes 150 persones que van participar amb gran emoció.
Una joia ha estat veure la mobilització de tantes persones a Castelldefels, gairebé prop d’un miler en conjunt. La processó des de l’església de Montserrat fins a la Parròquia de Santa Maria va iniciar-se amb mitja hora de retard perquè la policia local no havia previst tanta participació ciutadana i va haver de demanar reforços. A més de molts fidels, van involucrar-se en els diversos actes el coro rociero “Blanca Paloma”, l’agrupació musical de la Hermandad del Santo Cristo de la Paz, el grup de Pastoral de la Salut i el de la renovació carismàtica.

Envia

Recull d'imatges en vídeo
Imatge pelegrina de la Verge de Fatima a la Diocesi de Sant Feliu de Llobregat [+]