Santa Creu d'Olorda torna a celebrar el seu Aplec

Data: 15 / setembre / 2017
Es recupera una tradició, aparcada des de 1976

Demà dissabte 16 de setembre tindrà lloc l'Aplec de Santa Creu d'Olorda. Aquesta celebració és la continuació de la festa que des del 2010 es va recuperar en el dissabte més proper a la celebració litúrgica de l'Exaltació de la Santa Creu (14 de setembre), i que es va promoure des de les parròquies de Molins de Rei i amb la col·laboració de la parròquia de Sant Vicenç de Sarrià. Recordem que aquesta festa consistia en una missa i darrerament també una ballada de sardanes amb música enregistrada amb la col·laboració de l'Agrupació Folklòrica de Molins de Rei.

Enguany, però, la celebració serà molt més lluïda, ja que, coincidint amb el cessió de l'atenció pastoral que l'arquebisbat de Barcelona ha fet de la parròquia de Santa Creu d'Olorda a Molins de Rei, i al fet que l'administrador parroquial és el mateix rector de les parròquies de la vila, s'ha creat una comissió organitzadora que ha preparat la celebració.
Entre altres coses, s'ha recuperat el nom d'Aplec, recordant el que es feia el dilluns de Pasqua del 1920 al 1976. Així, els actes començaran a les 9h. i s'allargaran fins a les 18h. A més de l'acte central, que serà la missa, a les 11h, hi haurà caminada, pujada en bicicleta, coral, gegants, esbart, percussió, i sardanes amb la cobla "Ciutat de les roses", amb la participació de grups i entitats de Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat i Sarrià.

Envia