Veus dEsglésia des de les ones

Data: 19 / juny / 2017
25 anys de vida de dos programes de ràdio parroquials

“Obrint camins” a Ràdio Molins de Rei i “Veus de la parròquia” a Ràdio Desvern van començar la seva trajectòria l’any 1992.

El director de l’emissora municipal de Molins, Miquel Armengol, va proposar a la parròquia realitzar un programa de valors humans i cristians durant el curs 1991-1992. El projecte el va començar l’Octavi Sánchez, aleshores seminarista, amb un primer equip de col·laboradors. Al llarg d’aquests anys el grup de conductors del programa s’ha anat renovant, però sempre mantenint l’esperit fundacional. Certament és una valuosa presència de l’Església en un àmbit de comunicació local, una aportació que permet donar a conèixer el missatge cristià i els valors evangèlics de forma oberta i plural.
El nom del programa està pres d’una cançó de Mn. Xavier Morlans, que és ja tota una declaració d’intencions. Consta de diverses seccions: monografia, música, evangeli, vida de parròquia, pensament, pregària... S’emet en directe cada dimecres a les 19h. i es repeteix els diumenges a les 8h. (sintonia 91.2 FM). També es pot escoltar per internet (a través de la pàgina web de la ràdio o també de la parròquia de Sant Miquel Arcàngel). El proper dimecres 21 de juny s’emetrà un programa especial per commemorar l’efemèride (escolta'l!).

A Sant Just Desvern l’emissora municipal es diu Ràdio Desvern i en la seva graella de programació s’emet Veus de la Parròquia, també des de l’any 1992, fruit de l’ajuda de tot un equip de col·laboradors. La seva missió és anunciar, comunicar i opinar sobre la bona nova de Jesús, la vida de l’Església, la societat i el món. Això ho fan a través de diversos espais que es van alternant cada setmana: notícies d’Església; fe i actualitat; paraula viscuda: finestra de justícia i pau. En la temporada que ara acaba, l’encíclica del papa Francesc Laudato Si’ ha estat un fil conductor que resseguia de fons tots els programes.
L’emissió es fa cada dimecres, a les 19.30h, a la freqüència 98.1 FM i en diferit els dissabtes a les 11h. A més, també es pot escoltar al web de Ràdio Desvern i a través del web de la Parròquia dels Sants Just i Pastor.
Bons exemples de difusió del missatge cristià a traves dels mitjans de comunicació. Per molts anys més!

Envia