Missa Crismal, cita de la Església diocesana

Data: 12 / abril / 2017
A més de la benedicció dels sants olis, és una celebració plena de significat eclesial

Avui a les 11.00h ha tingut lloc a la Catedral de Sant Llorenç, a Sant Feliu de Llobregat, l’eucaristia en la qual es beneeixen els sants olis que s’usaran després durant l’any: l’oli dels malalts, l’oli dels catecúmens i el crisma, que s’usa per al sagrament de la confirmació. És també una celebració durant la qual els preveres renoven les seves promeses sacerdotals. Són convidats els membres del Consell Pastoral Diocesà i en general, tots els fidels de la diòcesi.

A més d’aquestes característiques, que l’omplen d’un significat de comunió molt gran, enguany la Missa Crismal ha tingut alguns accents especials:

• Una absència que es feia present, la del que fou vicari general Mn. Jaume Berdoy, en no veure’l al presbiteri, concelebrant aquesta eucaristia. El bisbe Agustí l’ha recordat durant l’homilia, amb aquestes paraules: La seva absència representa un buit, no només afectiu, propi de germans que s’estimen, sinó també pastoral i eclesial. Tots hem de saber viure aquesta experiència amb el millor esperit evangèlic i sacerdotal. Tots hem d’estar oberts al que l’Esperit Sant ens vulgui dir en aquest precís moment.
  • Un record als altres mossens traspassats des de la Missa Crismal de l’any passat: Mn. Joan Mata, Mn. Alejandro Moreno, Mn. Gonçal Español, Mn Ignasi Armengou. També a Mn Agustí-Germà Agustí i Sanchís, diaca permanent, del qual s’ha celebrat el funeral aquesta mateixa tarda, a les 16h, a la Parròquia de Sant Pere, de Gavà, presidit pel bisbe Agustí.
  • Un testimoni de solidaritat, el que s’ha demostrat a la col·lecta de la missa. Enguany la recaptació anava destinada al projecte “Gota de llet”, per a l’alimentació de nens de la ciutat d’Alep, promogut per l’entitat Ajuda a l’Església necessitada. Maria José Fajardo, representant de l’entitat, ha explicat breument el projecte durant l’eucaristia. El recompta fet dóna un total de 8.102’28€ d'aportació per a Síria.
  • Un testimoni de vida plena, el dels sacerdots que han estat homenatjats pels seus 60, 50 i 25 anys de ordenació presbiteral: Mn. Lluís Bonet Riera, Mn. Narcís Puig Llonch, Mn. Mateu Santacana Capella; Mn. Josep Puig Font, P. Daniel Codina i Giol, osb, P. Martí Roig Coromina, osb; P. Benjamín García Paíno, SPadV; Mn. Carles Catasús Pallerola. Ja a la Casa de l’Església, abans del dinar, han pogut compartir breument cadascun d’ells el seu bagatge de vida i han rebut un llibre com a obsequi, de mans del bisbe Agustí.

Envia

Missa Crismal