Missa Crismal amb accent solidari per Síria

Data: 4 / abril / 2017
La col·lecta anirà destinada a un projecte de Ayuda a la Iglesia Necesitada

Dimecres sant, dia 12 d’abril a les 11h, tindrà lloc la Missa Crismal a la Catedral de Sant Llorenç, una de les celebracions més importants per als fidels de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, pel significat profund que té, d’aplegar-se en comunió de germans que miren de seguir Jesús i els seu manament “Estimeu-vos els uns als altres”.

Precisament, amb la consciència de pertànyer a una gran família, la de l’Església estesa a tot arreu, també allà on passa especialment necessitat, la col·lecta de la Missa Crismal, anirà destinada als cristians perseguits, mitjançant la institució “Ayuda a la Iglesia Necesitada". El projecte d’ajuda concret es diu Gota de llet i consisteix a proveir mensualment de certa quantitat de llet a 2.600 nens menors de 10 anys i a 250 lactants de la ciutat d’Alep.

AIN explica així el projecte “Gota de llet”:

El 15 de març de 2011 va esclatar l'actual guerra de Síria. Una guerra ignorada per molts i tergiversada en tantes ocasions pels mitjans de comunicació.

Avui, quan es compleixen 6 anys de l'inici d'aquest conflicte, rebem una crida urgent des d'Alep: Les famílies cristianes necessiten llet per als seus nens.

Encara que a l'est d'Alep, des d’on ens ha arribat la crida, s’ hagi aturat la guerra de moment, les condicions de vida segueixen sent deplorables: el 80% de la població està desplaçada; el 70% de les famílies viu per sota del llindar de pobresa i el nombre de famílies que necessiten paquets de menjar per poder sobreviure ha augmentat vertiginosament.

“Gota de llet” és el nom del projecte pel que se'ns demana suport. Consisteix a proveir mensualment de certa quantitat de llet a 2.600 nens menors de 10 anys i a 250 lactants.

Georgina, mare siriana de tres nens, explica a Ajuda a l'Església Necessitada l'important que és aquest projecte per a la seva família: “Les meves filles Myriam, de 10 anys, i Pamela, de 6, reben cada mes un quilo de llet en pols. La situació de Pamela va ser crítica després de ser ferida a l'esquena per la metralla d'una bomba, i ara que s'està recuperant necessita llet per tenir salut i vigor. Aquest projecte és molt important per a mi i per a la meva família, i per això realment desitjo que segueixi funcionant”.

DONATIUS
LA CAIXA ES21 2100 2415 42 0200140293