Delegacions diocesanes

Delegat

La preparació de la Jornada de la Infància Missionera comença per nosaltres a l’Advent, amb la festa de SEMBRADORS D’ESTELS, on els nens i nenes se senten petits missioners felicitant a tothom el NADAL amb una petita estrella brillant.

No queda lluny aquest sentiment de compartir l’alegria de la gratuïtat amb un petit gest d’amor, d’aquest manera entenem l’Encarnació de Jesús. Podríem dir que la "infància" es torna "Infància Missionera" per participació en la Santa Infància de Jesús.

El nostre compromís, des de l’Obra Pontifícia, oferint formació cristiana, educació, sanitat, suport a un nen, ho entenem com ofrena a l’Infant de Betlem, Salvador del món. "Els nens són animats a oferir als altres nens del món la seva ajuda en forma de pregària, de sacrificis, de donatius, estimulant-los a descobrir-hi el rostre de Jesús" (art. 15 OMP). Així ells poden experimentar que, en fer nostres les necessitats dels altres, ens posem en un camí de transcendència que, a través dels germans, ens porta a Déu.

Siguem animadors en les nostres comunitats al compromís missioner dels més petits, els nens ajuden els nens, "no només donar, sinó també rebre". Dues característiques de petitesa i reciprocitat, perquè la innocència dels infants no sap d’obstacles a l'acció de l'Esperit Sant, el veritable protagonista de la missió.

Rebeu els nostres sentiments de gratitud i recolzament en la vostra tasca diària.

US CONVIDEM A VISITAR EL NOSTRE BOLC ON TROBAREU ELS MATERIALS PER TREBALLAR LA PROPOSTA D' ACTIVITATS PER AQUESTA JORNADA

-------------------------------------------------------------------------------

Tots som missioners

Tot batejat està cridat a ser missioner i testimoni de la fe. Aquesta delegació mira de fomentar aquesta dimensió missionera en les comunitats cristianes de la diòcesi.

Per fer això, compta amb els instruments de les Obres Missionals Pontifícies (OMP) les Missions Diocesanes, el Servei Conjunt d’Animació Missionera (SCAM) i els grups parroquials missioners. Cada any s’organitzen les jornades del Domund, la infància missionera i les vocacions natives.

Hi ha uns 22 missioners de la diòcesi a diferents països del món (preveres, religiosos i religioses i laics). La delegació fa de pont entre aquests missioners i el bisbe i la comunitat eclesial, atenent a les seves necessitats materials i espirituals.

ENLLAÇOS:

Blog Missions BSF

DOMUND

Arxiu

2016 | 2015 | 2014 | 2012 | 2010 | 2009 | 2008 | 2004

Delegat: Mn. Manel Roig

Altres membres de la delegació:
Secretària: Gna. Victoria García Gutiérrez
Sra. Aurora Picó Sánchez