Delegacions diocesanes

Delegat

Mans Unides

Mans Unides és una ONG catòlica, de voluntaris, que des del 1960 lluita contra el subdesenvolupament i la pobresa i les seves causes.
Les dues línies prioritàries d'acció són:

• La sensibilització de la població espanyola sobre la realitat dels Països del Sud, invitant a un canvi de valors i actituds i impulsant el compromís social vers els més desafavorits.
  • La col·laboració amb els pobles del Sud a través del finançament de projecres de desenvolupament a Àfrica, Amèrica Llatina, Àsia i Oceania. Mans Unides està present en tot el territori espanyol, a través de 72 delegacions
El PROJECTE DE MANS UNIDES - SANT FELIU DE LLOBREGAT en la campanya 2017 és:
  • Bodmal, Sambalpur (Odisha – Índia) | Construcció d'una escola de primària. El projecte es realitzarà a la localitat de Bodmal, una de les més pobres de la diòcesi de Sambalpur, a la regió d’Odisha (Índia). És una zona aïllada on la comunicació és gairebé impossible, sense cobertura telefònica i pràcticament sense carreteres ni camins. Tant els nens com els adults es dediquen a la recol·lecció en els boscos amb el risc d'atacs d'animals salvatges. Les nenes, com passa sempre, solen quedar-se a casa cuidant dels germans petits, preparant el menjar, etc. Davant d’aquesta problemàtica, la Diòcesi va obrir fa més de 40 anys una escola amb un internat annex on els nens i nenes dels poblets propers poden cursar fins a 8è de primària. Actualment l'edifici es troba en unes condicions inadequades de seguretat, llum, espai i higiene. Sol·liciten a Mans Unides el finançament necessari per construir un nou edifici de 500 m² que inclogui 3 aules, una sala comuna (que servirà també com a classe per a 1r. i 2n. curs), una sala de professors, una biblioteca i un petit magatzem. També cal construir un bloc de 50 m² amb lavabos i 20 latrines.

Projecte anterior:

President-delegat: Josep M. Oró i Navarro