Patrimoni cultural

Patrimoni documental

La història de l’Església es fa present en una riquesa documental de valor incalculable que s’ha anat vertebrant a través del territori i de les parròquies, a través dels llibres sagramentals, de fons notarials, d’inventaris, biblioteques i arxius, de l’acció de les romeries, de les confraries i de tot el tramat de grups i entitats teixits i impulsats a l’entorn de les parròquies, de les ermites i de les devocions concretes i particulars, etc. Aquesta documentació sovint és l’únic testimoni no només de la nostra història de l’Església local sinó, també, de la història de la gran majoria dels pobles, viles i ciutats, així com de la història personal i familiar de la nostra societat civil.

Per impulsar la dinamització d’aquest ric patrimoni, el Bisbat de Sant Feliu de Llobregat està posant en marxa l’Arxiu Diocesà, amb la concentració, sanejament, rehabilitació, inventari, catalogació i digitalització de tots els arxius parroquials, per garantir, amb mesures de conservació i seguretat, l’accés de la societat civil, historiadors i persones interessades, a aquesta documentació de riquesa incalculable.

Arxiu Diocesà de Sant Feliu de Llobregat:
Horari d'obertura:

• Dilluns de 9h a 13h
  • Divendres de 9h a 13h

(Dimarts, dimecres, dijous tancat)

Carrer d'Armenteres, 35 - 08980 Sant Feliu de Llobregat
Tel. (+34) 936327630
arxiuhistoric@bisbatsantfeliu.cat

Amb la seva col·laboració.

Arxius parroquials en procès d'inventariat

Carme, Sant Martí
Castellet i la Gornal, Sant Pere de la Gornal
Cervelló, Sant Esteve