Delegacions diocesanes

Delegat

Òbit de Mn Josep Maria Aragonès i Rebollar.

Dia: 15.07.2017
Lloc: Residència sacerdotal Sant Josep Oriol. C/ Joan Güell, 198-200. Barcelona
Hora: 10:00 a Barcelona. 12:00 a Torrelavit

Prevere de Sant Feliu de Llobregat i canonge emèrit de la Catedral de Barcelona, treballà activament en la Comissió diocesana per al Diaconat Permanent i els ministeris laïcals, de Barcelona.

Mn. Josep Maria Aragonès, de 91 anys i nascut a Barcelona el 1926, ha traspassat a la casa del Pare el 14/07/2017. Col·laborador del Mons. Narcís Jubany, va formar part de la Comissió diocesana per al Diaconat permanent i els ministeris laicals, esdevenint un dels impulsors del Diaconat permanent, des de l'any 1978. Entre el 1991 i el 1997 va presidir l'esmentada comissió.

En la seva llarga trajectòria eclesiàstica, es va distingir pel su arrelament al país, a la cultura, a la llengua i al treball pastoral de proximitat. Fou vicari episcopal, canonge de la seu de Barcelona, delegat de catequesi, rector de la Parròquia de Santa Maria de Lavit i Sant Marçal de Terrassola, secretari de la Fundació Bíblica Catalana i de la Fundació Sagrada Família. Ha escrit diversos llibres.

El quatre de maig de 2015, de mans del president de la Generalitat de Catalunya M.H.senyor Artur Mas, Mn Josep Maria Aragonès, va rebre la Creu de Sant Jordi, en reconeixement "al seu compromís cívic i a una activitat espiritual exercida com a representant d’un cristianisme obert, acollidor i arrelat a Catalunya".

El president de la Generalitat de Catalunya M.H. senyor Carles Puigdemont s'ha referit a la mort de Mn Josep Maria Aragonès assegurant que "sempre honorarem la seva fidelitat al nostre país, dempeus i digne davant dels Galinsoga d'aleshores i els que han vingut després".

L'any 2009 Mons. Agustí Cortés, li va dedicar una glossa "Les vinyes de mossèn Aragonès".

Les exèquies es celebraran el 15 de juliol de 2017, a les 12:00, presidides pel nostre bisbe diocesà, Mons. Agustí Cortés, a la parròquia de Santa Maria de Lavit, de Torrelavid.

Abans, a les 10:00, i com a cloenda de la vetlla, es celebrarà L'Eucaristia que presidirà Mn Pere Milà, Vicari episcopal i que podran concelebrar o participar-hi, tots els seus companys de la Residència sacerdotal Sant Josep Oriol, de Barcelona.

Donem gràcies al Senyor pel treball que tant en el diaconat, com en altres àmbits eclesials i socials va dedicar-hi el seu esfor i el seu amor. Que Ell l'aculli a la seva presència.

Si és possible, acompanyem-lo amb la nostra presència i amb la nostra pregària.

Envia

Delegat: Mn. Josep Maria Gómez del Perugia, DP

Comissió Permanent

Mn Miquel-Àngel Jiménez i Colàs, DP, secretari
Mn Pere Pujol i Pons, DP, vocal al Consell Pastoral Diocesà,     Mn Albert Manich i Bou, DP, Vocal de vocacions.

diaconatpermanent@bisbatsantfeliu.cat
Horari d'atenció:
dijous, de 17.00 a 19.00h

Notícies de la delegació
2017 | 2016 | 2015 | 2014
13/05/2017
Trobada familiar interdiocesana de diaques i esposes, a Tarragona.
Amb la presència de diaques i esposes de les diòcesis de Tarragona, Barcelona, Lleida, Tortosa i San... [+]
12/05/2017
Admissió a Ordes de Carles de Riba, Joaquim Sabater i Àngel Zambrana
Mons Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona, va presidir l'Eucaristia concelebrada. [+]
Agenda de la delegació

DLL DM DC DJ DV DS DG

dissabte
Òbit de Mn Josep Maria Aragonès i Rebollar.